1. Alltså när en knivbutik gör reklam för ett B-märke och bedyrar dess storlek så måste det ligga annat bakom än endast objektiva åsikter. Visserligen finns det andra som säljer SOG men det är trots allt du själv som framhäver detta märke varvid det blir tämligen enkelt för en potentiellt kund att söka upp just ditt företag. Så var så snäll och sluta utmana min intelligensnivå .1. Nej, jag pushar inte för min egna försäljning utan för märket SOG - det finns ju många som säljer just SOG Trident och så vitt jag kan se så har jag inte pushat för Knivhuset i det här fallet så lägg ner det där.
2. Förövrigt så är det inte "propaganda" för SOG utan mer saklig beskrivning varför jag som person tycker att SOG:s knivar är bra.
3. Precis som du skriver så har ju SOG andra knivar som är mer lämpade till friluftsliv,
4. 53 USD låter i alla fall prisvärt. Tyvärr vet jag inte vad 7Cr13-stålet är för något.
5. En annan kniv som också är prisvärd är SOG Field PUP
6. Sedan gillar jag konceptet Revolver Hunter.......... 40 USD, dock inget märkvärdig stål.
2. Jag finner inget sakligt i din förklaring eller presentation. Det faktum att du inte vill ge dig oavsett vilka argument man än kommer med förstärker min misstänksamhet ytterligare.
3. Ja, det har de men dessa är trots allt inte lika prisvärda som knivar från andra tillverkare.
4. Nej, det är på tok för mycket pengar!
5. Kniven har ett skålslipat blad, tyvärr. Dessutom är priset återigen för högt. 7Cr13-stålet är ett kinesiskt medelmåttigt stål, snäppet under AUS-8 och 8CR13MOV. På namnet kan du utläsa vad det består av i viktprocent:
- Kol: ~ 0, 7
- Krom: ~ 13
- Mangan: 1,0
- Kisel: 1,0
- Svavel: 0,03
- Fosfor: 0,035
Outdoor Edge tillverkar dessutom exakt samma kniv som EKA med en enda skillnad, nämligen stålvalet, vilket i det senare fallet är samma stål som i SOG-Hunter Revolver, nämligen AUS-8. Priset än dock avsevärt lägre ($ 49.95): http://www.knifecenter.com/kc_new/store_detail.html?s=oesb1on
~Paul~