Smärta i knät

Verkar funka...

Kanske är det jag som plötsligt fått extremt låg smärttröskel. För era tips om löparknä och stretching av utsidan av låret verkar funka!

Cyklade två mil i går utan problem. Skall iväg på ett långtest i morgon. Det lär väl bli avgörande för om det blir någon Sverige-tur i sommar.

Återigen - tack för alla tips!

"Det är dock knappast någon inflammation i mitt fall. Jag börjar cykla, allt känns okej. Efter sju-åtta mil börjar knät göra sig till känna. Och sedan en stund senare gör det så ont att jag nästan skriker när jag skall ta mig av cykeln."

Du skrev detta, själv kunde jag springa i 60 min sen kom värken smygande i mitt (löparknä) sen efter 20 min Var det omöjligt att springa mer.....

L-O; sa:
"Det är dock knappast någon inflammation i mitt fall. Jag börjar cykla, allt känns okej. Efter sju-åtta mil börjar knät göra sig till känna. Och sedan en stund senare gör det så ont att jag nästan skriker när jag skall ta mig av cykeln."

Du skrev detta, själv kunde jag springa i 60 min sen kom värken smygande i mitt (löparknä) sen efter 20 min Var det omöjligt att springa mer.....

"VAR det omöjligt" skriver du. Hjälpte stretching även dig?

Hej! Tyvärr blev jag tvungen att göra en knäopereration för att bli kvitt problemet.... Det är inget kul...

Men nu har jag smugit igång med träning igen och det verkar vara okej.

Jag har talat med en naprapat om ont i knäna.

Han uteslöt att användning av för höga växlar skulle vara den direkta orsaken.

De han påängterade och visade för mig är att de är fyra muskler i benet som ska stretchas.

Stretchar vi genom att böja på benet bakom kroppen och dra med armen blir det tre av de fyra musklerna man stretchar.

Den fjärde muskeln måste man ha en säng eller stol för att kunna stretcha.

Om man lägger sig på kanten på en bänk ska man hålla fram ena benet mot golvet och helst ska någon hålla ned baken medan man böjer det andra benet bakom sig.

Det hela var ganska besvärligt att utföra vilket naprapaten höll med om men demonstrationen visade också att det var den muskeln jag missat.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
pher_ Vad har jag råkat ut för? Ont i sidan på knät. Långcykling 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg