Vad bra att "ni" slagit fast vid hur det är då! Ni har typ gjort en vetenskaplig undersökning som visar att nonameprodukter alltid är lika bra som etablerade varumärken? Då kan vi stänga diskussionen.
Min erfarenhet är att nonameprodukter kan vara väldigt bra och hålla år efter år, men också gå sönder efter en kort tid, att det är ett lotteri som man undviker med etablerade varumärken och att de sämsta produkterna från etablerade varumärken sällan är lika dålig som de sämsta nonameprodukterna, Men jag har ju förstås inget "större material" som belägg för detta annat än mina erfarenheter.
själv tycker jag till stor del att det ofta är lite av ett lotteri oavsett, men att nonameprodukter ofta skiljer sig i att de har en tendens att vara billigare utan att vara sämre. Självklart finns det också ruttna nonameprodukter och det är mer sällan det sker att etablerade märken är ruttna, som du säger. Min poäng är nog att etablerade märken sällan är de billigaste och därför inte är de mest prisvärda, inte att de ofta är dåliga (eftersom de är etablerade av en anledning).