Regeringen vill att det ska bli lättare att avhysa

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har papper på att jag inte har det - har du? Så det där med att påstå att jag har otur när jag tänker kan du lägga av med. Ett vänligt råd: ta inte en strid du vet att du kommer att förlora...

För övrigt är det du som infört ordet "meritlista" i diskussionen och jag har inte använt det förrän nu så det kanske är lässvårigheter du egentligen har... :))
:)
Ni vet väl att ingen av er kommer att vinna denna strid? Som det ser ut kommer ni fortsätta in i graven.
 
Jag har papper på att jag inte har det - har du? Så det där med att påstå att jag har otur när jag tänker kan du lägga av med. Ett vänligt råd: ta inte en strid du vet att du kommer att förlora...

Det räcker att läsa dina bristfälliga argument, så syns det direkt att du är en looser.

För övrigt är det du som infört ordet "meritlista" i diskussionen och jag har inte använt det förrän nu så det kanske är lässvårigheter du egentligen har... :))

Det var du som införde meriter i diskussionen. En meritlista är alltså en lista över sina meriter, ifall du inte visste det.
/Niklas
 
:)
Ni vet väl att ingen av er kommer att vinna denna strid? Som det ser ut kommer ni fortsätta in i graven.

Så är det nog.
Trist att ett forum vars majoritet av medlemmar med sunda vätskor, som gillar att vistas i skog och mark i enlighet med allemansrätten är så pass avskräckta i dessa diskussioner att man avstår hellre än att bli betraktad som någon slags galenpanna som ägnar dagar och nätter åt svammel.
 
Striden som sådan är nog redan vunnen för min del, men sedan återstår det att se om någon av oss ger upp :)
/Niklas

Det enda du har lyckars vinna i detta forum är att trötta ut de flesta skribenter. En eloge till de som orkar fortsätta svara på ditt svammel.
Du får en rak fråga om vad du, och endast du, har fått för skador på din mark, vad har det kostat dig, vilket lidande som har orsakats dig och din mark av friluftsmänniskor som har nyttjat ALLEMANSRÄTTEN.
Ditt vanligaste svar är att det nånstans har startas bränder av friluftsfolk, men så mycket har framkommit att det inte har varit på din mark utan någon annanstans.
Alltså inget svar på frågan, utan bara hörsägen...
Du fick en fråga om du köpt eller ärvt din mark och du svarar arv samt att din granne har ägt sin mark i åtta snart nio generationer. Fullständigt ovidkommande, ointressant och meningslös information. Det är som om nån skulle fråga mig vad jag tjänar och jag svarar att kungen har flera miljoner...
Jag har nu efter att läst många av din svar insett att jag tycker synd om dig, och eftersom du inte inser det själv så skäms jag å dina vägar.
Du är fullständigt oförmögen att föra en diskussion med för du är oförmögen att ta till dig information ock kritiskt granska det du hör och läser.
Kom med sakliga och genomtänkta argument så kanske det går att föra en diskussion med dig
 
Tänk den underbara tanken om rättshaverist Niking hade ärvt sin mark på renbetesland - vilka lögner/insinuationer/påhopp/feltolkningar/hörsägnar och invektiv hade vi då fått läsa?

Jag kan tycka att nån som är så 'utsatt' och drabbad och skriver så mycket om ämnena markägande
och/eller allemansrätten på diverse forum borde ha samlat på sig en mängd faktiska exempel på 'övertramp' från både staten och allmänheten? Vilket han med all tydlighet visar att han inte gjort - eller kunnat, då tex scener ur komedier är ett av hans starkaste kort i diskussionerna!?!?!

Niking efterlyser i annan tråd konkreta svar på sina frågor, när han gång efter annan vägrar att konkret svara på andras direkta frågor!?!? utan istället vrider, vänder och slingrar så att fokus ska hamna på hans agenda...

Jag har resignerat och kommer nog inte bemöta honom mer - fast hans inlägg i de här frågorna är som en kliande ruga på ett skrubbsår:)

https://sv.wikipedia.org/wiki/Rättshaverist
 
Striden som sådan är nog redan vunnen för min del, men sedan återstår det att se om någon av oss ger upp :)
/Niklas

Halaj!

Ja, det är svårt att vinna mot någon som inte spelar efter reglerna.
Även i en diskussion finns regler. De är visserligen inte ”officiella”, men de flesta känner liksom på sig hur de lyder.
Jag vet inte om du inte känner till dem eller helt enkelt skiter i dem. Lyder dem gör du iaf inte. Men om förstnämnda så kommer de här i korthet i form av ett flödesschema.

//T
 

Bilagor

  • A-Flowchart-to-Help-You-Determine-if-Yoursquore-Having-a-Rational-Discussion.jpg
    A-Flowchart-to-Help-You-Determine-if-Yoursquore-Having-a-Rational-Discussion.jpg
    278.9 KB · Visningar: 398
Striden som sådan är nog redan vunnen för min del, men sedan återstår det att se om någon av oss ger upp :)

Om ändå inkoherens vore en gren i OS... Du hade varit mästerlig i den...

Ja, det är svårt att vinna mot någon som inte spelar efter reglerna.
Även i en diskussion finns regler. De är visserligen inte ”officiella”, men de flesta känner liksom på sig hur de lyder.
Jag vet inte om du inte känner till dem eller helt enkelt skiter i dem. Lyder dem gör du iaf inte. Men om förstnämnda så kommer de här i korthet i form av ett flödesschema.

*LOL*
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
JohanBergman1985 Ska åka och bestiga Kebnekaise, behöver tips Allmänt om friluftsliv 10
Livetiskuggan Det ska vara gött att leva. Utrustning Allmänt om friluftsliv 12
Granitbitarn Vilken sida ska man gå på? Allmänt om friluftsliv 147
lsjonsson Efter Girjasdom: Rennäringslagen ska utredas Allmänt om friluftsliv 3
lsjonsson Amanda Lind: "Urfolk ska ha självbestämmande" Allmänt om friluftsliv 8
veni Hur mycket ska ett tält klara? Allmänt om friluftsliv 18
k_å Vart ska vi tälta en natt i Sälen? Allmänt om friluftsliv 1
camoscio Forumfrågor - ska man bry sig om att svara? Allmänt om friluftsliv 47
Vildmarksskri Nybörjare ska ut på påsklovet, vad behöver jag veta? Allmänt om friluftsliv 12
killroy04 Saker man ska göra innan man dör. Allmänt om friluftsliv 19
Jesperspappa Någon som ska till Fair Enough i Isaberg? Allmänt om friluftsliv 0
jokkemannen Ska vandra Bohusleden i oktober - TIPS?! Allmänt om friluftsliv 7
joanna "Tänk att det ska behöva vara så här!" Allmänt om friluftsliv 32
överlev92 Vart ska man börja? Allmänt om friluftsliv 4
fredrikgunne Vad ska jag göra i sommar? Allmänt om friluftsliv 3
Thundershit Hur ska jag uppnå drömmarna om att bli en äventyrare? Allmänt om friluftsliv 34
crilee Vad ska man hitta på i November! Allmänt om friluftsliv 22
tompa_m Var ska man vandra, Sarek, Kungsleden eller kanske... Allmänt om friluftsliv 4
Dania Friluftsliv får inte bli något bara för eliten Allmänt om friluftsliv 91
Kirunabo kan bli "Årets äventyrare Allmänt om friluftsliv 1
Hithae Vägen till att bli en äventyrare som nybörjare? Allmänt om friluftsliv 14

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg