Regeringen vill att det ska bli lättare att avhysa

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
För 1:an måste vi börja med att gå ur EU, och för tvåan, se inlägget om FA och RK.

Nä, vi behöver inte alls gå ut ur EU. Även om det såklart vore det bästa.

Det enda vi behöver göra är att stå på oss.

Vi och andra länder bryter mot en mängd EU-direktiv hela tiden och det går hur bra som helst.

Vi är herre över vårt eget hus och bestämmer således hur vi väljer att göra.
Däremot är det önskvärt att lämna överstatligheten, helt rätt.

Vi kan också vända på det.
EU själva har sagt att de varit alldeles för snabba med att ta in dessa båda länder i unionen. De platsar helt enkelt inte.
Och ska naturligtvis inte vara en del av EU som det är idag.

Har du missat att många av de som kommer hit har lovats jobb och bostad men blivit lurade?

Inte många.
Ytterst fåtal men det är om dessa du hör talas om.

Det har också blivit avsevärt bättre de senaste åren efter nya lagar och avtal i branschen.

Däremot är det desto fler som på eget bevåg skapar stora läger enbart för personlig vinning och att det är gratis och det är dessa lagen om avhysning kommer att användas emot.

Fullt riktigt.

Då får Frälsningsarmen och Röda korset lägga ner sin verksamhet då? För de går ju omkring och tigger pengar.

De kan ju alltid söka dispens och särskilt tillstånd. Men till skillnad från vissa andra, står de inte och tigger dag ut och dag in. Dessutom talar de flesta från Frälsningsarmén och Röda korset begriplig svenska, samt har stadigvarande bostad, Således bor de inte i tiggarläger och påverkas således inte av det förslag som tråden handlar om.
/Niklas

Men vänta nu O Store Markägare... På vilket sätt har din äganderätt urholkats av att någon tältat en natt i de bortre provinserna av Ditt Rike? Här kräver jag faktiskt att du ger flera konkreta exempel för att över huvud taget ha någon som helst trovärdighet i frågan!

Tillfällig undersåte! Du har inte ansökt om tillstånd för övernattningen. Än mindre har den obligatoriska MKB skickats med. Den måste in, för att jag ska kunna bedöma hur tältningen påverkar mitt skogsbruk.Därmed har jag inte fått möjlighet att bedöma om den tänkta tältning när acceptabel ur min skogsbrukshorisont. Jag har därmed nekats att ta betalt för så väl bedömning av tälttillstånd som för obligatorisk tältavgift. Därmed har min rådighet över riket urholkats rätt rejält.
/Niklas

Men vänta nu O Store Markägare... På vilket sätt har din äganderätt urholkats av att någon tältat en natt i de bortre provinserna av Ditt Rike? Här kräver jag faktiskt att du ger flera konkreta exempel för att över huvud taget ha någon som helst trovärdighet i frågan!

Tillfällig undersåte! Du har inte ansökt om tillstånd för övernattningen. Än mindre har den obligatoriska MKB skickats med. Den måste in, för att jag ska kunna bedöma hur tältningen påverkar mitt skogsbruk.Därmed har jag inte fått möjlighet att bedöma om den tänkta tältning när acceptabel ur min skogsbrukshorisont. Jag har därmed nekats att ta betalt för så väl bedömning av tälttillstånd som för obligatorisk tältavgift. Därmed har min rådighet över riket urholkats rätt rejält.
/Niklas

O Store Markägare. Jag har såvitt jag vet aldrig besökt din Mark varför du inte har någon som helst rätt att kalla mig för undersåte. Du må äga en markplätt i obygden till vilken ingen önskar tillträde, men det gör dig inte på något sätt till min Herre. Om du dessutom köpt markplätten (och inte fått den i arv) borde du ha varit medveten om vilka villkor som gällde vid köpetillfället. Detta borde dessutom ha påverkar priset, och med de inskränkningar du anser dig lida av borde du i princip ha fått betalt för att överta plätten varför vi kan vara överens om att du gjorde en riktigt bra affär...Din argumentation påminner löjligt mycket om de som köpt billiga villor i Bromma och nu vill lägga ner flygplatsen...

Dessutom talar de flesta från Frälsningsarmén och Röda korset begriplig svenska, samt har stadigvarande bostad, Således bor de inte i tiggarläger och påverkas således inte av det förslag som tråden handlar om.

Nu blandar du ju ihop äpplen och päron här. Hur man bor och hur man försörjer sig är ju två helt olika saker.

Eller menar du att bara man har fast jobb så ska det plötsligt bli ok att bygga tältläger på annans mark? Det är ju en positiv nyhet för de hemlösa som faktiskt har fast jobb (det är inte så ovanligt som man kan tro).

Nu blandar du ju ihop äpplen och päron här. Hur man bor och hur man försörjer sig är ju två helt olika saker.

Eller menar du att bara man har fast jobb så ska det plötsligt bli ok att bygga tältläger på annans mark? Det är ju en positiv nyhet för de hemlösa som faktiskt har fast jobb (det är inte så ovanligt som man kan tro).

Läs mitt inlägg ordentligt, så torde det bli mer begripligt för dig.

Och nej, det är inte ok att bygga tältläger på annans mark, så länge du inte har markägarens uttryckliga tillstånd. (Sedan kan det därutöver även krävas andra tillstånd för tältläger).
/Niklas

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
JohanBergman1985 Ska åka och bestiga Kebnekaise, behöver tips Allmänt om friluftsliv 10
Livetiskuggan Det ska vara gött att leva. Utrustning Allmänt om friluftsliv 12
Granitbitarn Vilken sida ska man gå på? Allmänt om friluftsliv 147
lsjonsson Efter Girjasdom: Rennäringslagen ska utredas Allmänt om friluftsliv 3
lsjonsson Amanda Lind: "Urfolk ska ha självbestämmande" Allmänt om friluftsliv 8
veni Hur mycket ska ett tält klara? Allmänt om friluftsliv 18
k_å Vart ska vi tälta en natt i Sälen? Allmänt om friluftsliv 1
camoscio Forumfrågor - ska man bry sig om att svara? Allmänt om friluftsliv 47
Vildmarksskri Nybörjare ska ut på påsklovet, vad behöver jag veta? Allmänt om friluftsliv 12
killroy04 Saker man ska göra innan man dör. Allmänt om friluftsliv 19
Jesperspappa Någon som ska till Fair Enough i Isaberg? Allmänt om friluftsliv 0
jokkemannen Ska vandra Bohusleden i oktober - TIPS?! Allmänt om friluftsliv 7
joanna "Tänk att det ska behöva vara så här!" Allmänt om friluftsliv 32
överlev92 Vart ska man börja? Allmänt om friluftsliv 4
fredrikgunne Vad ska jag göra i sommar? Allmänt om friluftsliv 3
Thundershit Hur ska jag uppnå drömmarna om att bli en äventyrare? Allmänt om friluftsliv 34
crilee Vad ska man hitta på i November! Allmänt om friluftsliv 22
tompa_m Var ska man vandra, Sarek, Kungsleden eller kanske... Allmänt om friluftsliv 4
Dania Friluftsliv får inte bli något bara för eliten Allmänt om friluftsliv 91
Kirunabo kan bli "Årets äventyrare Allmänt om friluftsliv 1
Hithae Vägen till att bli en äventyrare som nybörjare? Allmänt om friluftsliv 14

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg