Flera anledningar:
* Att åter lyfta den avart av äventyrare som breder på varenda mening med ca 1000% för att imponera.
Denna äventyrare är inte ensam om detta. Snarare regel än undantag.
Jag tror som sagt inte ens detta är på riktigt fortfarande.
* Att säga vad jag tycker eftersom äventyraren själv vill ha reaktioner. Vilket han nu fått.
* Tyckte helt enkelt det var en ruskigt komisk intervju och att fler borde lyssna på den. Utsidan är då forumet för detta så ämnet tillhör denna plats.
Att han breder på till 1000% det är din egen överdrift av vad han säger i intervjun. Det är ju inte särskilt mycket av de påståenden som du gör i OP som stämmer egentligen.
Du vill lyfta fram och ifrågasätta kommersialiseringen kanske, men genom att "håna" någon annan? Du lyfter ju fram den här killen speciellt dessutom. Jaja, just det, han var ju med på radion... :/
Jag tycker faktiskt att det är dags att skita i att starta sådana saker på forum, det här som på andra. Om man vill prata om att det är så många som vill tjäna pengar som här på "äventyreriet", eller vill utmärka sig eller annat så går det att göra utan att förminska eller förlöjliga någon. Poängen går att få fram i alla fall oavsett ämne.
Du kan ju berätta varför du är en bättre äventyrare än han på radion.