OK, enligt dig måste man släpa med sig packning för att det ska klassas det som friluftsliv.ping; sa:Anders M; sa:Så majoriteten av dem som vandrar eller skidar längs Kungsleden sysslar inte med friluftsliv?ping; sa:Rubriken är sned,borde det inte vara:Friluftsliv-Behövs det?
Lite av tanken med frilufsande är väl att det ska vara 'rörligt' och inte stelbent,som det blir om man är 'tvungen' att söka sig till iordningställda login.
Nej,jag tycker inte det,om det sker utan packning från stuga till stuga.Det är nåt annat...
För mig är friluftsliv fysisk aktivitet i naturen på fritiden.
Själv brukar jag oftast sova i bivacksäck långt från stugor och härbärgen. Men det skulle som sagt vara kul att testa en vandring utan ryggsäck någon gång. Friluftsliv eller inte; det är nog en frihetskänsla på sitt sätt att kunna röra sig utan packning. Friluftseliten tycker kanske det verkar konstigt, men sådant får man ta.
En liten packning blir det nog trots allt. Förutom kreditkort, strumpor, kalsonger och undertröja, kan det vara bra med regnkläder. Det finns små regnplagg och byxholkar som inte blir större än ett äpple när man packar ihop dem. Allt detta får man plats med i byxornas benfickor. Man kan ju tänkas sig en och annan extra pryl, exempelvis mobiltelefon och solskyddsmedel, så länge allt får plats i fickorna och utan att det känns klumpigt. På fötterna kan man ha trailskor eller rejäla löparskor, så kan man börja jogga om man blir kall.
Någon som har tips på lämpliga områden för en sådan här tur?