Såg alldeles nyss ett praktexempel dyka upp här på utsidans prylmarknad..
särskilt som personen bara har varit medlem sedan 2012-10-29 och haft 6 annonser varav alla prylar är helt nya. suspekt. men återigen, det är upp till köparen att besluta.
Såg alldeles nyss ett praktexempel dyka upp här på utsidans prylmarknad..
särskilt som personen bara har varit medlem sedan 2012-10-29 och haft 6 annonser varav alla prylar är helt nya. suspekt. men återigen, det är upp till köparen att besluta.
Fast om det rör sig om ohederlig verksamhet tycker jag alla har ett ansvar, det räcker inte med att rycka på axlarna och nöja sig med att man själv inte går på det. Det är just en sån attityd som går att sådan verksamhet överhuvudtaget kan existera, för till slut får de någon naiv stackare på kroken. Det är jag övertygad om, annars skulle de lägga av helt av sig själva.
Det jag blir lite fundersam över är att allt som oftast annonseras inte använda grejer, utan helt nya prylar (ofta med "alla lappar kvar"). Är det bara så att folk är lite för köpglada och ångrar sig när de precis köpt grejen, men låter bli att använda sig av ångerrätten? Eller kan det vara så att vissa sätter i system att köpa upp prylar på rea/utförsäljning för att sedan sälja vidare och dessutom tjäna en liten hacka på det? Aningens retoriskt ställd fråga kanske...
Även om reor och utförsäljningar är mina huvudsakliga källor. YMMV
att kränga prylar för överpriser eller att syssla med "ohederlig verksamhet", dvs kriminell verksamhet, är två skilda saker.
att kränga prylar för överpriser eller att syssla med "ohederlig verksamhet", dvs kriminell verksamhet, är två skilda saker. Den första handlar om vem som är beredd på att betala, det senare ska bevisas och om bekräftad givetvis inte vara på denna sida. det tror jag alla här håller med om. men det gäller att bevisa också.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Begagnat på prylmarknaden | Klättring allmänt | 6 |