Världen är full av orättvisor, det är bra att det finns någon som orkar engagera sig... Men jag tycker du överdriver lite med din senaste lista... Jag kollade inte så noga på alla men några.
Säljes: Fjällrävan Keb Trousers st:52, svart/röd. Finns i stockholm. 1.000:- Nypris runt 1.800.
Jag kikade, och nypriset för dessa brallor i svensk butik ligger runt 1800. Går de att hitta billigare någon annanstans? Kanske det, men hur vet du att köparen här har inte köpt dem själv i butik för 1800? Hur kan ansvaret att ta reda på om de går att hitta billigare någon annanstans ligga på säljaren? Hur kan säljaren anses gå på en ev. köpares okunskap om köparen själv betalt just 1800 för dem i butik i sin egen okunskap? Har säljaren en skyldighet att skaffa denna kunskap innan man säljer vidare, men inte köparen? Jag förstår inte resonemanget...
Säljes: Rygga att bära barn i. VAUDE. 900kr
En snabb titt visade att ingen Vaude rygga att bära barn i kunde köpas nytt för under 1300 ny i butik. Hur kan 900kr anses vara att lura en köpare om säljaren själv betalt 1500kr för den om det var den dyrare modellen? Det är inte dyrt... Som köpare är det ok att vara okunnig, men så fort man köpt den så ska man helt plötsligt bli kunnig på alla priser överallt och anpassa sitt pris för nästa okunnig? I don't get it...
Säljes: dubbelrep: 60 meter dubbelrep lite använt. Beal dry. Ett blått och ett rött. 1000kr
500kr per rep är överpris? Köpa rep beggat är något varje köpare får ta ställning till, men om repen är i fint skick och säljaren är ärlig med hur mycket de har använts, hur kan 500kr per rep anses överpris? Var kan du hitta Beal 60m dubbelrep för 500kr styck? Visst får du tycka att det är dyrt, men så farligt är det inte. Är det dyrt kan man alltid pruta...