Och det här är bra - mycket bra!
Citat:
Ursprungligen postat av Mezzner
Ja... från att det varit mångbottnat och oerhört komplicerat så blir det så enkelt, så dåligt. Det blir liksom binärt från ett läge innan, som nästan varit filosofiskt. Rätt obehagligt.
Som Mezzner säger blir det som var filosofiskt plötsligt binärt. "Jag kommer INTE hem och mina barn kommer att få lida RESTEN AV LIVET."
Ingen av mina föräldrar är i livet. Även om de dog när jag var vuxen, så skulle jag mycket hellre ha haft dem i livet ett tag till än att de "levde det liv de ville leva". I min mors fall var det tveklöst så att rökning spelade en avgörande roll. Hade hon inte rökt hade hon med största sannolikhet fått se bägge sina barnbarn.
Citat:
Ursprungligen postat av Mezzner
Ja... från att det varit mångbottnat och oerhört komplicerat så blir det så enkelt, så dåligt. Det blir liksom binärt från ett läge innan, som nästan varit filosofiskt. Rätt obehagligt.
Precis det blev mig uppenbarat under vàrens hándelser när jag följde min váns förberedelser inför Annapurna, hans lite nervösa skratt vid talet om Annapurnas dödskvot och därefter skämt om att inte säga nât till frugan, vâra lyckönskningar och instállning att vi snart skulle ses igen, trots uppenbara faror (men det hánder inte oss), samt sedan hans dödskamp och desperata rop pà hjälp.... och när han verkade inse att hoppet var ute och han insâg vad som hänt och skulle hánda, och att inte han skulle vara med lángre, och att han ställt till en eländig soppa......"för mina barns skull"
Som Mezzner säger blir det som var filosofiskt plötsligt binärt. "Jag kommer INTE hem och mina barn kommer att få lida RESTEN AV LIVET."
Ingen av mina föräldrar är i livet. Även om de dog när jag var vuxen, så skulle jag mycket hellre ha haft dem i livet ett tag till än att de "levde det liv de ville leva". I min mors fall var det tveklöst så att rökning spelade en avgörande roll. Hade hon inte rökt hade hon med största sannolikhet fått se bägge sina barnbarn.