Nej till vargjakt 2011!

jag fattade precis vad du menade men jag tyckte sarkasmen var låg, att skoja om avskjutning av människor, inte speciellt kul och det tillför inget till en redan "låg" debatt..

du tog det "coolt", simma lugnt!

(med detta så gör jag min namne sällskap och lämnar tråden.. borde någon gång lära mig att ge fan i vargtrådarna)

Men det är ju just vargtrådarna du gillar. De elektrifierade.

*duckar* ;)

Grabbar (ja för tjejer finns väl inga i tråden). Ge er på andra jaktbyten. detta kan vi nog alla enas om att det bör jagas hårt.

anatomy-of-a-tribble-20100419-102530.jpg

mvh Christian

Jag är en obotlig optimist.

Jag trodde faktiskt att det skulle vara lite högre nivå på det här forumet jämfört med tidningarnas kommentarsidor.

Jägarnas Riksorganisations tidning Jakt & Jägare skriver om den växande Tyska vargstammen (12 revir, 110 vargar ), och listar samtidigt antalet vargar i olika Europeiska länder:

• Ryssland 50 000 st
• Turkiet 5 000 st
• Rumänien 2 500 st
• Ukraina 2 000 st
• Spanien 1 500 st
• Lettland 900 st
• Bulgarien 800 st
• Bosnien/Herzegovina 600 st
• Litauen 600 st
• Polen 600 st
• Italien 500 st
• Estland 500 st
• Serbien 500 st
• Slovakien 400 st
• Tyskland 110 st

http://www.jaktojagare.se/aktuellt/vaxande-tysk-vargstam

I de flesta av dessa länder finns det dessutom en betydligt mycket mera levande landsbygd än vad det gör i Sverige.

http://www.jaktojagare.se/aktuellt/vaxande-tysk-vargstam
I de flesta av dessa länder finns det dessutom en betydligt mycket mera levande landsbygd än vad det gör i Sverige.

Ställer du upp på argumentet att dom är utrotningshotade?
Vi får väl tacka vår grannländer för att dom inte skött sin predatorjakt som dom borde.
Våra svenska förfäder insåg tidigt sambandet mellan orsak och verkan.

Enligt en rapport från ett medelhavsland så är sydvargens stapelföda harar och smådjur.
DVS ett mera rävliknande levnadssätt. (finns väl inte så mycket annat kvar?)
Skyddet av boskapen sköts av herdepojkar (med hund?)
På det viset blir det en "levande landsbyggd" -folk är närvarande hela tiden.

http://www.fa21.se/gd_arkiv/nr3_01/debatt.htm

"Det brukar också hävdas att vi måste börja jaga varg nu innan vi tappar kontrollen. Detta argument är närmast absurt. Vi utrotade vargen för cirka 150 år sedan med varggropar, vargnät, spjut och mynningsladdare så det är nog inga problem med helikoptrar, snöscootrar och automatvapen idag."

Det var en otrolig motsägelsefull inlaga.
Det som är absurt är att inte sköta underhållet i tid, så det kan sluta med att vi ska börja
jaga med helikopter...?

Man måste underhålla och serva skutan hela tiden...när den ligger på botten är det försent !

Hoppas de stoppar vargjakten och sammanställer nya siffror på hur många vargar som mystisk försvunnitt i vargskräckens län - Dalarna och Gävleborg.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/tjuvjakten-pa-varg-okar

Vargar käkar ju hundar för att dom konkurrerar, så då äter dom väl konkurrerande vargar åckså.?
Många djur vill döda sina artfrender...särskilt om dom vill bilda revir.

-Måste vara en av världens svåraste mordutredning. Hur många "offer" kan ni länka till?

Ibland räknar dom lite lustigt: Om en karolin slog ihjäl en dansk så blev det att saknas 500 danskar i nutid!

Vargar käkar ju hundar för att dom konkurrerar, så då äter dom väl konkurrerande vargar åckså.?
Många djur vill döda sina artfrender...särskilt om dom vill bilda revir.

-Måste vara en av världens svåraste mordutredning. Hur många "offer" kan ni länka till?

Ibland räknar dom lite lustigt: Om en karolin slog ihjäl en dansk så blev det att saknas 500 danskar i nutid!

Försöker du påstå att vargarna gräver ner sina dödade artfränder och sopar bort alla spåren efter sig?! För det är vad tjuvjägarna gör där av bristen på bevis. Men det vet du förstås redan du vill bara skylla tjuvjakten på vargarna.

Försöker du påstå att vargarna gräver ner sina dödade artfränder och sopar bort alla spåren efter sig?! För det är vad tjuvjägarna gör där av bristen på bevis. Men det vet du förstås redan du vill bara skylla tjuvjakten på vargarna.

Dom gräver inte ner något som går att äta upp...
Kan dom äta upp 50% av en hund på 10 min så lär väl det inte vara någe problem.
Jag lovar....dom har ett brutalt bordskick. Precis allt åker ner. Har man tur så kan man
hitta hårstrån.

Om någon slänger i väg ett dåligt skott på en varg så borde någon ha hittats som har gått undan.
Det borde hittats rätt många.
Är det snö så borde spåren hittats...

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg