Nej till vargjakt 2011!

vad ska man annars ha om inte elektrifierade?

Frågan är, återigen, inte om det - frågan är om detta spektakel är vettigt. På sikt kommer ingen att vilja hålla på.

Då säger du att det inte handlar om det utan om att folk handlar gris på Lidl. Andra säger att vildsvin förstör mer än varg.

Så - sammanfattningsvis så försvarar vi sålunda idioti med att det minsann finns mer och värre idioti(?)

Bara så jag förstår nivån i denna diskurs. ;)

Frågan är, återigen, inte om det - frågan är om detta spektakel är vettigt. På sikt kommer ingen att vilja hålla på.

strunt, djurägare har stängslat i 100-tals år.. varifrån får du att man inte stänger in sina djur.. det finns några renägare och fäbovallshållare som håller sig med ostängslade djur.. för alla andra handlar det om att stängsla, antingen med gärdesgårdsstaket, taggtråd, nät eller elstängsel.. det man nu förespråkar är att man gör bra stängsel, skulle det avfolka landsbygden.. ja, då förtjänar kanske landsbygden att avfolkas.. själv kommer jag att fortsätta med mina mycket välgjorda och nästan underhållsfria el-stängsel. en annan fördel är att vi tack vare detta skyndar på processen att få bort alla fula och fruktansvärda taggtrådsstängsel...

strunt, djurägare har stängslat i 100-tals år.. varifrån får du att man inte stänger in sina djur.. det finns några renägare och fäbovallshållare som håller sig med ostängslade djur.. för alla andra handlar det om att stängsla, antingen med gärdesgårdsstaket, taggtråd, nät eller elstängsel.. det man nu förespråkar är att man gör bra stängsel, skulle det avfolka landsbygden.. ja, då förtjänar kanske landsbygden att avfolkas.. själv kommer jag att fortsätta med mina mycket välgjorda och nästan underhållsfria el-stängsel. en annan fördel är att vi tack vare detta skyndar på processen att få bort alla fula och fruktansvärda taggtrådsstängsel...

Då tycker vi fundamentalt olika. Jag är övertygad om att en okontrellard vargstam kommer att leda till katastrof för landsbygden - och att i relation till detta prata om att "det bara är att stängsla in" är att vara optimist av den högre skolan.

Men jag respekterar din ståndpunkt, och hoppas att du får rätt.

Då tycker vi fundamentalt olika. Jag är övertygad om att en okontrellard vargstam kommer att leda till katastrof för landsbygden - och att i relation till detta prata om att "det bara är att stängsla in" är att vara optimist av den högre skolan.

vem har sagt att det "bara" att stängsla.. stängsel tillsammans med flera andra åtgärder.. men stängsel är en viktig faktor om detta ska funka.. man kan inte bara vare sig skjuta bort eller stängsla bort problemet.. men jag blir förbannad när jag ser bönder som gnäller i TV när dom inte lagt 5 minuter på att fixa sina gamla taggtådsstängsel.. en bra och förankrad rovdjurspolitik med vettiga beståndsmål tillsammans med bra rovdjursstängsel och skyddsjakt så har vi ett acceptabelt skydd.. vi kan inte välja bort någon del för att den upplevs som besvärlig, vare sig rovdjurspolitik, skyddsjakt eller stängsel.. (3 gången jag använder samma mening utan att någon ser den..)

sedär, ägaren till företaget climbspot förespråkar mord på jägare, intressant.. är det ett ställningstagande du vill sprida på de andra sociala medier du hänger på eller bra här.. är det bra marknadsföring tycker du? i vilken av dina affärsgrenar passar detta ställningstagande bäst på, är det klättring, ledarskap eller kanske teambuilding..

Mord är det knappast eftersom varje jägare skulle kunna göra det frivilliga valet att inte jaga. Jag brukar sällan behöva förklara vad sarkasm är och väljer att inte göra det här heller. Skjut nu inte varandra eller era hundar när ni sitter ute i skogen och drar rövarhistorier. Eventuella påhopp kan kan vi ta irl. Jag kliver glatt ur ännu en töntig internetdiskussion.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Edit:
Ps. Tack för reklamen. Ds.

1. Du väger in sånt som inte står skrivet. Valet är ditt.

2.Nej. men tonen är som vanligt extremt onyanserad online.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

jag fattade precis vad du menade men jag tyckte sarkasmen var låg, att skoja om avskjutning av människor, inte speciellt kul och det tillför inget till en redan "låg" debatt..

du tog det "coolt", simma lugnt!

(med detta så gör jag min namne sällskap och lämnar tråden.. borde någon gång lära mig att ge fan i vargtrådarna)

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg