Nej till vargjakt 2011!

Jovisst? Har jag sagt något emot detta menar du?

Min poäng är denna - vill man att detta projekt skall fungera så vore det på sin plats att följa de grundläggande beslut man tog där syfter var att införliva alla i frågan och skapa konsensus.

En självklarhet kan tyckas.

Nu frångår man detta. Sen agerar man med förvåning över stigande ilska på landsbygden. Rätt märkligt, för att inte säga förvånandsvärt korkat.

Nu finns det MINST 2 olika syn på historian i detta. EN sida är den som du beskriver, dsen finns det ett antal andra historieskrivningar som är mindre smickrade för tex jägare, som du vet.

Så jag vet inte vem som är korkad. faktum kvarstår dock att man mellan olika aktörer och samhällsgrupper inte är överens. Men att inte vara överens och att vara korkad är inte sama sak i min värld.

Nu finns det MINST 2 olika syn på historian i detta. EN sida är den som du beskriver, dsen finns det ett antal andra historieskrivningar som är mindre smickrade för tex jägare, som du vet.

Så jag vet inte vem som är korkad. faktum kvarstår dock att man mellan olika aktörer och samhällsgrupper inte är överens. Men att inte vara överens och att vara korkad är inte sama sak i min värld.

Absolut! Tror att båda polerna i denna fråga anser den andra varandes mindre smart :)

Personligen är jag som tidigare sagt rätt ambivalent (dvs min personliga syn är lite annorlunda kontra den jag anser bör gälla), men finner det konstigt att vi nu tar beslut över huvudena på de som berörs mest i denna fråga. Rätt märkligt och lite kontraproduktivt.

Jag tror att de senaste besluten direkt ses som en "jaha, vad var det vi sa"-faktor hos många sura jägare där lösningen kommer att bli den finska, dvs ökad tjuvjakt. Detta borde man väl inse..?

Jag tycker vi ska öka skyddsjakten på jägare.

Avgränsa ett område på några kvadratmil och låt alla jägare vara där och skjuta varandra.

Jag misstänker att många produktionsbolag skulle älska att köra en reality-serie om det också.

Enligt dagens resonemang som jag läst ganska noggrant så borde det ju dessutom öka upp antalet jägare genom att förbättra den genetiska stammen. Detta borde även stämma enligt darwinismen som många jägare så varmt brukar framhålla också. Och det är ju behjärtansvärt att förbättra mänsklighetens genuppsättning, inte bara inrikta sig på djuren!

En fet win-win-win helt enkelt : Färre jägare (eller fler), ett intressant tv-program för dom som gillar tv och dessutom en förbätrad genuppsättning för mänskligheten.

Toppen!

Jag tycker vi ska öka skyddsjakten på jägare.

sedär, ägaren till företaget climbspot förespråkar mord på jägare, intressant.. är det ett ställningstagande du vill sprida på de andra sociala medier du hänger på eller bra här.. är det bra marknadsföring tycker du? i vilken av dina affärsgrenar passar detta ställningstagande bäst på, är det klättring, ledarskap eller kanske teambuilding..

Och hur fungerar det idag då? Upplever du att det är ovanlig syn med stängsel kring beteshagar på den svenska landsbygden idag?

Försöker du påpeka att det är helt och fullt naturligt att alla dessa stängsel skall bytas ut mot elekrifierade, och av staten betalade dito? Samt att allt detta med glädje skall utföras av de drabbade (efter ett till två års utredning förstås)?

Försöker du påpeka att det är helt och fullt naturligt att alla dessa stängsel skall bytas ut mot elekrifierade, och av staten betalade dito? Samt att allt detta med glädje skall utföras av de drabbade (efter ett till två års utredning förstås)?

De som får pengar av staten för stängsel borde vara jävligt glada. De som får sitt levebröd förstört av vildsvin och älg får ingenting, varken ersättning eller bidrag till stängsel. De får helt enkelt skylla sig själva för att de försöker leva av naturen. Men dessa människor räknas kanske inte?

De som får pengar av staten för stängsel borde vara jävligt glada. De som får sitt levebröd förstört av vildsvin och älg får ingenting, varken ersättning eller bidrag till stängsel. De får helt enkelt skylla sig själva för att de försöker leva av naturen. Men dessa människor räknas kanske inte?

Jodå..... dom får ca 50-180,-/ha /år av jägarkåren. Och levebrödet är inte helt förstört.

Så, eftersom bönder lider ska de andra lida också?

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg