Mycket otrevligt bemötande hos Bolmåns Kanot & Fritid/Ågården

Hej,

Det var många svar/frågor här - blev faktist överraskat. Ska försöka klara ut det lite här.

Jag heter Hannes och har postat de andra beskrivningarna om detta händelset. Matilda är min flickvän, vi var båda med på kanotresan och eftersom jag är tysk och inte skriver mycket på svenska, så översatte Matilda min post.

Vi skrev om detta upplevelse på flera ställen på nätet på flera språk eftersom vi vill inte bara varna tyskana eller bara svenskarna.

Vi skriver om detta så sent, för att vi har varit bra på att förtränga dom obehagliga minnen. Jag kom inte på att kunna skriva om det på såna här forum innan jag såg följandet inlägg av Karl:
http://www.rejta.se/omdome/522304/Bolmåns+Kanot+&+Fritid

Jag skrev om detta utan att ange mitt efternamn, för att man läser mycket om hur man blir googlat när man söker jobb osv. - lite anonymitet skadar inte då, särskild när man har en namn som ingen annan har (har i alla fall inte hittat nån på nätet som har samma för- och efternamn som jag).

Om depositionen (ett körkort) - vi körde till uthyraren efter att han stack iväg och hämtade den. Vi funderade över att mejla honom och hoppas på att han posta den för att slippa möta honom igen - men körkortet behövdes snart igen.

Om konspirations teorierna (eller hur det heter) - vi är inte kopplat till ett konkurrerandet kanot uthyrning eller nåt sånt... Vi skrev om detta upplevelse, eftersom vi vill att andra ska har valet att undvika denna uthyrare - valet som inte vi hade.

Viele Grüße,
Hannes
 
Bolmåns Kanot /Ågården - Upplevt liknande sak!

Otrevlig och aggressivt bemötande!
Korresponderade med Kjell på Ågården / Bolmåns Kanot innan vi hyrde, och upplevde det som att man var mest till besvär. Bestämde vid uthyrningen att vi skulle ringa två timmar innan vi ville bli hämtade kl 17, så att han hade förvarning.

Eftersom mina söner (11 och 15 år) blev jättetrötta av allt paddlande, ändrade vi planerna och bestämde oss för att ta oss tillbaka till kanotuthyrningen istället. Jag ringde på avtalad tid och meddelade detta.

Kjell verkade bli sur för att han inte skulle tjäna några extra pengar och sa åt oss att då fick vi vara tillbaka kl 17 på kanotcentralen. Jag sa att vi skulle försöka, men att det nog blir närmare 18.

Tyckte inte detta skulle vara en så stor sak, eftersom han ju inte skulle vara tillbaka på kanotcentralen förrän 18 i alla fall, om han hade varit tvungen att hämta oss i Timsfors som var den ursprungliga planen.

När vi kom tillbaka, hjälptes pojkarna och jag åt att lasta ur kanoten, och medan jag gick upp för att tala om för Kjell att vi kommit, och hämta bilen, gjorde pojkarna ren kanoten.

Det fanns ingen Kjell i receptionen, men just som jag skulle ringa honom på mobilen kommer han ut från ett boningshus vid sidan om. Jag hälsar på honom och säger något i stil med ”Hej. Jag visste inte att du bodde alldeles intill”. Han säger inte en hej, utan frågar bryskt: ”Var är kanoten?” Jag svarar att pojkarna håller på att göra rent den och att vi kommer att dra upp den alldeles strax. Då börjar han skrika om att vi avtalat om tillbakalämning kl 17.

När jag försöker förklara att våra planer ändrats p g a att mina söner blivit för trötta, och att vi därför beslutade komma tillbaka till kanotcentralen, går han på om att han skiter i om det så var 10 trötta barn, avtalad tid ska hållas!

Försöker förklara att vi egentligen inte är senare på kanotcentralen nu än om han hade behövt hämta oss i Timsfors, men då börjar han banna mig för att ha en dålig attityd. Hmm, är det JAG som har dålig attityd. Då jag ser förvånad ut tillägger han att jag ska få mitt körkort (hans assistent hade glömt att ta 500 kr i deposition), men först när kanoten ochutrustningen är tillbakalämnad. OK, säger jag.

Jag tar bilen och kör ner till ån. Hjälper killarna med den sista rengöringen och drar upp kanoten på kanotvagnen. Vi lastar i utrustningen och kör ner kanoten till receptionen. Då det inte finns någon där går jag mot huset där Kjell kom ifrån senast. Hinner inte fram till dörren förrän han kommer runt husets baksida. Det första han säger är: ”Det är privat område här! Såg du inte skylten där nere!”. Jag svarar inte utan vänder mig om och går mot kanoten. Jag inser att det inte är lönt att ge sig in i en ordväxling med honom. Han verkar helt ha tappat självbehärskningen.

Han synar kanoten utan att hitta något fel, och frågar sedan. ”Var är bilen!? Den ska stå på parkeringen när ni checkar ut, är det förstått! Du är en riktig drummel, en skitstövel är vad du är!”.

Jag svarar inte utan går ned för att last in våra saker i bilen och köra upp den på parkeringen. När vi kommer dit står han med körkortet i handen. Jag vevar ner rutan och tar emot körkortet, och säger tack. Jag märker att han mumlar något, förmodligen någon banna…

Vill varna alla andra från att hyra av detta företag - för att undvika att förstöra sina goda paddelminnen!
 
Senast ändrad:
Underhållande tråd ja, nu har vi den anonyma flickan, sen den anonyme pojkvännen och ett pår senare ytterligare en ny anonym nyreggad skribent.

Kan ingen i närheten berätta hur det ligger till, nån som varit reggad ett tag;)
 
Jag håller delvis med om anonymitet men skulle själv dra mig för att lägga ut mitt namn. Om historien stämmer och någon här skickar länk till kanotfirman, inte otroligt, så kanske de åker på en utskällning till. Historien låter ganska trovärdig tycker jag.
 
Jag skulle också hänga ut firman om jag råkat ut för sådana saker. Internet är ett bra sätt att använda sin konsumentmakt. Jag röstar på att det är trovärdigt, utan att på nmågot sätt ha djupdykt i frågan.

//A
 
Jag skulle nästan vilja hyra kanot där för o se om han vågar bete sig så mot mig ( folk upplever mig ofta som "farlig" pga mitt utseende ) eller om han bara hackar på folk som är mindre. Verkar vara ett riktigt R-VHÅL.
Om det nu är sant.
 
En del människor är inte lämpade att ägna sig åt ett serviceyrke och de ska bort helt enkelt!
Bra att ni postar här så att de inte får några kunder... Det snabbar upp upprensningsprocessen!
/Johan
 

Liknande trådar