Mycket otrevligt bemötande hos Bolmåns Kanot & Fritid/Ågården

Det är väl inte alls konstigt om man vill "låta världen veta" om ett dåligt företag?

När jag fick en faktura på 399 kr av lurendrejarföretaget fordonsvarderingen.se så spammade jag järnet och slapp även betala min faktura, för nåt jag inte beställt. De hade till och med sett mitt inlägg på Testfakta och frågade i en bisats om det var jag som postat. Jag ville att inga andra skulle gå i fällan, sidan var utformad så att man enkelt skulle fylla i och beställa en tjänst utan att fatta det.
 
Det är väl inte alls konstigt om man vill "låta världen veta" om ett dåligt företag?

När jag fick en faktura på 399 kr av lurendrejarföretaget fordonsvarderingen.se så spammade jag järnet och slapp även betala min faktura, för nåt jag inte beställt. De hade till och med sett mitt inlägg på Testfakta och frågade i en bisats om det var jag som postat. Jag ville att inga andra skulle gå i fällan, sidan var utformad så att man enkelt skulle fylla i och beställa en tjänst utan att fatta det.
Nä det är inte alls konstigt. Det ska vi också fortsätta att göra. Men det finns all anledning att lära sig vara vaken för rena misskrediteringsförsök. Om detta är det eller inte vågar jag inte avgöra.
Men alla de här kritiska inläggen om Bolmåns kanot har det gemensamt, än så länge, att det är folk utan historia på dessa forum som skriver.
Sånt får mig att undra. Och visar det sig vara ett fult sätt att justera marknaden så bör det kvävas i sin linda, ev beivras.
 
Jag gjorde själv 4 eller 5 nyregistreringar för att sprida infon så mycket jag kunde. Jag ville såklart att det skulel hittas när man Googlar. Man kan väl misstänka men det här känns inte som ett fall av misskreditering tycker jag.

Nä det är inte alls konstigt. Det ska vi också fortsätta att göra. Men det finns all anledning att lära sig vara vaken för rena misskrediteringsförsök. Om detta är det eller inte vågar jag inte avgöra.
Men alla de här kritiska inläggen om Bolmåns kanot har det gemensamt, än så länge, att det är folk utan historia på dessa forum som skriver.
Sånt får mig att undra. Och visar det sig vara ett fult sätt att justera marknaden så bör det kvävas i sin linda, ev beivras.
 
Det finns ju en tråd sedan tidigare som bl a handlar om anonymitet och trovärdighet.
Här är väl ett exempel på ett inlägg som hade känts mer trovärdigt om det hade varit ett riktigt namn bakom. Det faktum att det finns nystartade användare på flera forum - och att det förekommer mer än ett nickname, bidrar ju inte heller till trovärdigheten.
Därmed inte sagt att det ÄR ett opålitligt inlägg...
 
Det finns ju en tråd sedan tidigare som bl a handlar om anonymitet och trovärdighet.
Här är väl ett exempel på ett inlägg som hade känts mer trovärdigt om det hade varit ett riktigt namn bakom. Det faktum att det finns nystartade användare på flera forum - och att det förekommer mer än ett nickname, bidrar ju inte heller till trovärdigheten.
Därmed inte sagt att det ÄR ett opålitligt inlägg...

Inläggen i ena forumet skiljer sig 1,5 år i tid men berättelserna liknar varandra i fråga om bemötandet... Känns ändå ganska trovärdigt.
(Även om jag hatar när folk reggar sig och inte orkar fylla i nånting i sin profil...)

/M
 
Aha... då är det nån länk jag inte klickat på, för jag såg nog bara samtida inlägg.

Om det skiljer 1,5 år, så verkar det ju som om det är nån som är slarvig med att ange korrekt tid för händelserna i alla fall. Det är ju dumt, eftersom de kan drabba fel.

Har jag ett klagomål p g a en händelse som hänt för två år sen, men påstår att det skedde i somras så ljuger jag, och riskerar att kritisera någon för nåt som börjar bli "preskriberat" och det kan t o m vara så att verksamheten övertagits av någon annan person.
 
... När vi nästa dag pratade med polisen i Ljungby fick vi höra att den här mannen är känd och att det har kommit fler klagomål. Dock hade inget riktigt brått begåtts och därför kunde vi inte anmäla honom.
Om ni inte fick tillbaka er deposition trots att ni uppfyllt alla förpliktelser i hyresavtalet så borde det väl vara någon form av stöld eller egenmäktigt förfarande?
 
Hej,

och darrande av rädsla satte vi oss i bilen.

Vi var alla mycket förvånade och shockade.

Matilda

Låter som om ni var fler paddlare som låter en uthyrare sätta er på plats när han uppenbarligen missat att lämna igen era depositioner! Att han säger att det är er skyldighet att påminna om att han ska lämna tillbaka depositionen låter inte trovärdigt. Hur klen får man vara??
Matilda, din story låter påhittad eller kraftigt överdriven. Var ni rädda att den elake uthyraren skulle göra er illa eller? Kom igen. Antingen bort med anonymiteten i detta inlägg eller bort med inlägget. Rabbi
 
blir nog svårt

Låter som om ni var fler paddlare som låter en uthyrare sätta er på plats när han uppenbarligen missat att lämna igen era depositioner! Att han säger att det är er skyldighet att påminna om att han ska lämna tillbaka depositionen låter inte trovärdigt. Hur klen får man vara??
Matilda, din story låter påhittad eller kraftigt överdriven. Var ni rädda att den elake uthyraren skulle göra er illa eller? Kom igen. Antingen bort med anonymiteten i detta inlägg eller bort med inlägget. Rabbi

för si Matilda1234 har inte varit inloggad sen hon(?) skickade ut detta.
Om det sen är en sann historia, det kan vi inte med säkerhet veta... men visst är det mer än lovligt skumt (säger jag som är anonym jag me:))

BZ/
 
Och Alliansen såg att de kan tvingas arbeta o betala skatt....sedan om arbetsgivarna inte vill ha dem så blir ju f.d. patienterna iaf billigare i drift (läs Socbidrag, om de nu kan hävda sin rätt där....)

Alliansen vs. vänster kom in via den utspårade teorin om att den som driver Bolmåns kanot är "någon psykpatient som alliansen tvingat att arbeta".

Vore det inte bättre med ett annat forum för att debattera Höger- och vänsterallianser?
 

Liknande trådar