Matlagning och sträcka per dag

Hej alla, och tack för all hjälp jag tidigare fått, om någon råkar vara inne vid det här laget så undrar jag lite kort om hur man ska ta sig bra från vingåker till norge, svårt att hitta vägar via google maps, så fint att gå som möjligt men det ska också vara framkomligt då vi har en tidsgräns på cirka 19 dagar till norges gräns.

Vi har då hittills gått till vingåker alltså, på google maps fick jag fram ungefär den här vägen, men det känns ju lite svårt sådär... https://www.google.se/maps/dir/59.0...0x465c7b017d6d2ecf:0x755b6338637d5db8!1m0!3e2

vet någon något bra ställe att börja kolla vägar, eller har ni någon bra led som går där? ¨

ps. fick testa lite olika sträckor och tycker nog 2-2,5 är en bra sträcka att ta per dag, vi gick då 4 mil första dagen och jag gick 6,3 mil sista dagen, då min flickvän fick skjuts till vingåker för att vila i hus. (vilket att notera var på tok för långt för min del) men tyckte själv att det sliter något så rejält när man drar över 3,5 mil. i alla fall för min del :)

För att gå långt med minimalt slitage på kroppen, gå hellre i lugnt tempo och försök att få många effektiva timmar med gång än att gå i forcerat tempo men färre timmar.
Min erfarenhet av det är betydligt mindre trötthet och stelhet i kroppen, trots avsevärt ökad sträcka per dag. Min erfarenhet bygger dock mest på skogsleder, fjälleder och naturen utanför leden, inte så mycket grus och asfalt, men jag antar att det är gällande där också.

Ni är antagligen redan framme i Oslo när detta skrivs, men jag hoppas det kommer till nytta för någon i alla fall.. :)

För att gå långt med minimalt slitage på kroppen, gå hellre i lugnt tempo och försök att få många effektiva timmar med gång än att gå i forcerat tempo men färre timmar.
Min erfarenhet av det är betydligt mindre trötthet och stelhet i kroppen, trots avsevärt ökad sträcka per dag. Min erfarenhet bygger dock mest på skogsleder, fjälleder och naturen utanför leden, inte så mycket grus och asfalt, men jag antar att det är gällande där också.

Ja det stämmer , pepe omkring längs kusten mestadels nu i sommar under en månad.
Jag hade totalt idiotiska mördarpass ibland och det tog ju på kroppen.Grejen med vandringen var ju inte att ligga i ödeskogar och hålla rävarna sällskap utan det var mycket campingar och så.

Iaf hade jag flera sådana 17km med 26kg på 4 timmar i nästan 30 grader, o sen 7km på 1tim,10 minuter.
Det slet ju som att på totalt 24 timmar ta sig en bra bit bortanför 40km.
Bättre och sprida ut det på tid och gå sådär 4-4,5km/t (några av dom här idiotpasserna hade en snittfart under gång på mellan 6,4-7km/t)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Christoffer Hedman Sörmlandsleden sträcka 60-56 Vandringsleder 5
Lamo Bästa sträcka på Roslagsleden? Vandringsleder 2

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg