"22 aug 2010 ... obetydligt använt hilleberg keron 4mannatält nypris 8800 säljes för 3000. ... använt hilleberg keron 4mannatält nypris 8800 säljes för 3000 ..."
Är inte det lurendrejeri, ange nypris på ett 20 år nyare tält, och dessutom med en bild på ett nyare tält så vet jag inte vad. Nä, jag tycker att du ska försöka igen. Blir förbaskad själv och hade aldrig gett mig.
Det var precis den annonsen! och självklart lurigt gjort. Dessutom sa säljaren att det var ett sådant tält som på bilden.
Jag kollade upp säljaren noga innan jag betalade i förskott. Det visade sig att hon är en någorlunda offentlig person med kommunala förtroendeuppdrag. Dessutom hade hon inga klagomål mot sig på blocket. Därtill verkade hon ärlig.
Nu är problemet att hon fortfarande tycker att hon var ärlig mot mig och att tältet hon sålde är ett sådant som det ser ut i dagens utförande. Hon tycker inte att det bara liknar det, utan att det ÄR ett sådant. När jag påpekar skillnaderna säger hon att jag visst vet mer än henne om tält.
Säljaren har tydligt gjort klart för mig att hon inte kommer att gå med på att häva köpet. Det är en principsak för henne. Ungefär så här uttryckte hon sig:
"Du får vidta de åtgärder du anser nödvändiga och processa mot mig bäst du vill"
@niklaz: du har inte strött salt i såren, snarare gett en klapp på axeln!
Senast ändrad: