Hur har du det med volymen på din packning? Kommer du att kunna gå ner från Ospreys 46 liter? I så fall kanske du kan titta på Mountain Hardwears
Scrambler ULT 30, som väger 400 g, fast den fortfarande har en redig ryggpanel, urtagbar profilerad plastplatta som förstyvning, stoppade remmar, kompressionsremmar och isyxefästen. Dock helt renons på utanpåfickor och med bara ett rem som höftbälte.
Jag har använt säcken till lite mer alpina turer, lastat den tillfälligt med "skrot" upp till 12-15 kg, och den har varit över föväntan komfortabel trots rembältet (det kanske råkade hamna på rätt ställe på just mig). Inget jag skulle vilja långvandra mer "på platten" med, men funkade i en terräng där man ofta bytte kroppsställning
.
Känner igen problemet med att försöka proviantera vikteffektivt på vägen, fr a i Sverige fast det blivit bättre på sista tiden; längre söderut på kontinenten brukar det lösa sig fint med hjälp av fullfett mjölkpulver, bulgurgryn, sesampasta, halva, snustorra korvar, torkade ostar och dito grönsaker och frukt, men fr a kopiösa mängder valnötter, mandel och pumpafrön
.