Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vet inget om kokkärl men vad d gäller stationärt kök för storkok så kan jag rekommendera Optimus 535. Finns en på Tradera just nu.
Eller förresten, jag vet ngt om kokkärl för stationärt bruk...Vilken 20 kronors kastrull som helst från en loppis...!?
har ju också ett rostfritt snarlikt båtkök för fotogen. 155C
Verkar finnas Wallas fotogenkök också men jag har bara erfarenhet av deras båtvärmare. file://gainaskar01.gaia.sll.se/fs_kar_usr$/fkar1936/Downloads/spisar_for_batbruk_tabell.pdf http://old.maritim.no/pdf/5/Wallas 1000.pdf
Efter betänkande av alla råd har jag bestämt mig för att köpa två trangia duossalkastruller.
Men Jag vet inte var man hitter dem?
Någon som vet var de kan hittas, eller som vill sälja till mig?
Värmeledningen är generellt kass i titan, stål och järnkastruller. Duossal kanske går att få tag i temporärt. Har läst i nån tråd här på Utsidan att finska försvaret beställt tusentals kastruller.
Beror på vad du menar med storkok. Tänker du tillaga något under lång tid? Först uppkok och därefter sjudning under lång tid? Snackar vi 2 liter, 5 eller rent av upp mot 20 liter..?
Det funkar säkert fint med de flesta brännare (gas, bensin, fotogen etc) som levererar effekt på ca 3000 w och uppåt...och där man kan reglera effekten.
Sen har jag en viss förkärlek till old-school kök som bränner fotogen, typ Optimus diverse kök. De är robust byggda och håller många gånger en livstid, lätta att utföra service på när man är van.
Värmeledningen är generellt kass i titan, stål och järnkastruller. Duossal kanske går att få tag i temporärt. Har läst i nån tråd här på Utsidan att finska försvaret beställt tusentals kastruller.