Mer giftfritt stormkök?

Ja. Jag är medveten om att du inte skrev det jag citerade, men det var ju det inlägget som drog igång hela spåret.

Att man hittat några enstaka misshandlade kök betyder ju inte att majoriteten av kök ser ut så.

Jag måste uppenbarligen göra något som andra inte gör med mitt aluminium Trangia då det hållit i typ 30år under rätt flitigt bruk.

Kan för mitt liv bara inte sätta fingret på vad ? :unsure:

Diska är väl onödigt. Bara att koka upp nästa måltid någon minut !!

Även om hälsan skulle tåla det så det ju ofta man packar div prylar i själva kärlen när man packa i hop Trangiaköket för att ta sig till nästa mål.

Gasbrännare, kryddburk mm bli ju så nersölat om man låter fläsk med löksås sitta kvar i kastrullen.

Lika bra att ta för vana att svabb ur det värsta med mossa, gräs, sand eller vad man nu hittar.

Ja. Jag är medveten om att du inte skrev det jag citerade, men det var ju det inlägget som drog igång hela spåret.

Att man hittat några enstaka misshandlade kök betyder ju inte att majoriteten av kök ser ut så.
Nej, och var har jag påstått det?

Det var en respons på om det fanns aluminiumgrytor som var så nötta/skadade att det utgjorde ett problem vid användning och diskning.
Sådana exemplar existerar, om än de är ett resultat av misskötsel.

Det är lite som att t.ex. såga Hilleberg för man har sett trasiga Hilleberg på festivaler...
Jag tycker aluminium är det absolut bästa materialet i detta sammanhang. Blanda inte in mig i antialuminium-lägret.

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg