Klimathotet är precis ett hot.
Ett hot mot männskligheten, skapat av densamme.
Allt för att ha något att dyrka,avguda,följa dess regler, leva som guden vill.
Annars brinner vi i helvetet
Förr hade vi GUD.
Nu har vi klimatet
Klimatet vill en massa saker med oss.
Lev så, gör så, följ reglerna,
Annars dränks vi
En ny gud har fötts att följa, lyda.
Prästerna levde gott förr
Gissa vem som lever gott nu ?
Det får bli veckans fråga
Jag har svaret...
.................................................................................................................................................................
För 121.000 år sedan steg havet 3 meter på kort tid, det var under en värmeperiod,väldigt lite is fanns då.
I Sverige skulle Göteborgs innerstad få problem.
Holländarna blir ett nytt båtfolk....
Källa : Nature
Jamen, jag skall göra ett till försök att bilda de okunniga. (Jag ger aldrig upp)
Peter, du glömmer att klimatteorierna nu grundar sig på empirisk vetenskap, medan domedagsprofeterna tidigare har grundat sig på uträkningar i Bibeln och liknande.
Det har aldrig hänt, händer inte nu, och kommer aldrig att hända, att världens samlade expertis inom vetenskapen hotar med jordens undergång. Det man gör nu är räknar ut hur vi människor har påverkat klimatet och hur vi kan förhindra att det blir värre. Ingen seriös vetenskapsman har talat om undergång.
Jag gissar vem du tror lever gott: Jag har också hört konspirationsteorin om att USA vill krossa de länder i arabvärlden som uteslutande lever på sin olja. Kruxet med den är att USA är ett öppet och demokratiskt land, och att alla forskningsresultat är tillgängliga för allmänheten. T.o.m. vetenskapsmännens originalanteckningar är offentliga, du kan bara maila forskaren och få kopior om du vill. Om det fanns någon konspiration skulle den ha upptäckts.