Klimatförändringar - vi lever i det

Det är väl egentligen ett debattrick som en del här använder sig av hela tiden, när dom inte klarar av sakargument. Klimatförnekare har en negativ klang, så då kallar dom alla som inte tycker som dom för klimatförnekare. Ungefär som att dra rasist-kortet.

Senast ändrad:
Det är i brist på argument som man börjar märka ord.
Ja. Jag accepterar mycket, och diskuterar gärna sakligt. Bryr mig inte så mycket om ord, och av de i tråden som skriver negativa kommentarer har jag inte sett någonting som erkänner att människan är orsaken till klimatproblemen vi har.
Jag förstår inte varför. Det är ju bara titta på fakta och inse att vi orsakar detta.
Nu ska vi komma överens och jobba för att vända på trenden. Det går långsamt, alltför långsamt.

Dom bättre inläggen var tidigt i tråden, p5-6 tex. Här på dom senaste sidorna är det enbart pajkastning och gnäll.

Det är väl skitsamma vad som är orsaken för hundrade gången. När gjorde ni senast nåt för att stoppa de stora utsläpparna i Kina, ryssland, indien eller usa tex? Om man inte aktivit bidrar till att göra nånting konkret så borde man vara tyst om saken. Annars blir det bara hyckleri. Att sitta skriva en massa gör ingen skillnad. Ni har väl inte ens skickat in er länkar och storartade tankar till sveriges regering?

Det är väl skitsamma vad som är orsaken för hundrade gången. När gjorde ni senast nåt för att stoppa de stora utsläpparna i Kina, ryssland, indien eller usa tex? Om man inte aktivit bidrar till att göra nånting konkret så borde man vara tyst om saken. Annars blir det bara hyckleri. Att sitta skriva en massa gör ingen skillnad. Ni har väl inte ens skickat in er länkar och storartade tankar till sveriges regering?
Jag gör dubbelt upp. Dels för mig, men även för dig.

Jag gör dubbelt upp. Dels för mig, men även för dig.
Bra! var det inte dig jag frågade tidigare vad du gjorde för nåt viktig där borta, men du undvek att svara. Så vad exakt har du gjort för nytta där? Och blir det inte lite kontraproduktivt att först flyga (och bidra till växthuseffekten) till Kina för att hjälpa dem att minska utsläppen? Eller cyklade du kanske? men det är ju rätt långt så tror inte det.

Bra! var det inte dig jag frågade tidigare vad du gjorde för nåt viktig där borta, men du undvek att svara. Så vad exakt har du gjort för nytta där? Och blir det inte lite kontraproduktivt att först flyga (och bidra till växthuseffekten) till Kina för att hjälpa dem att minska utsläppen? Eller cyklade du kanske? men det är ju rätt långt så tror inte det.
Förlåt, men du har en passivt aggressiv/lätt fientlig ton som i ärlighetens namn gör att det känns rätt meningslöst att bemöta det du skriver. Jag gör dock ett försök.

Jag har aldrig varit i Kina och har inga planer på att ta mig dit. Att påverka och inspirera kan man göra på många olika sätt. Jag reser ogärna långt och definitivt inte med flyg, men jag cyklar hemskt gärna. 10km arbetspendling om dagen, plus cirka 1000 mil cykelträning om året. Äger ingen bil. Engagerar mig politiskt, idéellt och i studieförbund. Bland annat.

Jag är inte dum. Min möjlighet att ensam påverka utvecklingen är mikroskopiskt liten. Men jag är samtidigt tillräckligt smart för att förstå vad som händer om alla tycker att det bara är någon annan som ska göra något hela tiden. Oavsett var man bor eller kommer ifrån.

Förlåt, men du har en passivt aggressiv/lätt fientlig ton som i ärlighetens namn gör att det känns rätt meningslöst att bemöta det du skriver. Jag gör dock ett försök.

Jag har aldrig varit i Kina och har inga planer på att ta mig dit. Att påverka och inspirera kan man göra på många olika sätt. Jag reser ogärna långt och definitivt inte med flyg, men jag cyklar hemskt gärna. 10km arbetspendling om dagen, plus cirka 1000 mil cykelträning om året. Äger ingen bil. Engagerar mig politiskt, idéellt och i studieförbund. Bland annat.

Jag är inte dum. Min möjlighet att ensam påverka utvecklingen är mikroskopiskt liten. Men jag är samtidigt tillräckligt smart för att förstå vad som händer om alla tycker att det bara är någon annan som ska göra något hela tiden. Oavsett var man bor eller kommer ifrån.
Det där var ett bra inlägg😍

Det är din uppfattning, jag tycker att du har en översittarattityd, och klättrar man upp på höga hästar som du och många andra godhetssignalerare här gör, så får man tåla lite ifrågasättande ,och man borde kunna förvänta sig att man lever som man lär. Varför ska man annars lära?

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg