Kanotbutiken

Jo, jag skall bättra mej. jag glömde ett ögonblick att det bara är anonyma som får gå till personangrepp ;)

Den här tråden är ju helt sanslös :)

Det är inte ocker, lurendrejeri eller oseriöst att en mindre handlare tar mer betalt för (ungefär?) samma produkt som ett lågprisvaruhus också säljer.

Endast i kommunistiska diktaturer (om ens där) finns det någon som bestämmer ett pris som ska gälla överallt. Det är anledningen till att så få kommunistiska diktaturer finns kvar.

Sen kan vi gissa hur mycket vi vill om varifrån Kanotbutiken köper sina vagnar och vilken marginal de tar.

Köp vagnen där erbjudandet är det rätta för dig, dvs där du får rätt avvägning mellan pris, service, goda råd, närhet och andra faktorer som är viktiga för dig.

Yippee kayee, motherfucker!

/OJ

PC city tar 99 kr för en USB kabel för skrivare (t.ex) Kjell&co tar 59 kr för en likvärdig kabel. Jag har sett butiker som legat under 50 kr för samma kabel, men PC city kan vara billigare på andra produkter.
Även i varuhus kan priserna skilja sig närmare 100% för samma ketchupflaska.

Som sades tidigare i tråden vill vissa butiker öka utbudet och därmed erbjuda kunderna allt det de vill ha. När jag handlar mat brukar jag vara lat och åker till den butik som har störst utbud. Jag har ingen lust att åka runt till alla butiker för att få lägsta pris på de produkter jag vill ha.

Jämför man svenska kajakbutiker med utländska ligger de svenska väldigt högt. En fotlänspump kostar i Johannesburg ca 150 kr, men i svenska butiker kostar samma produkt 900 kr.
Svenska återförsäljare av t.ex. Epic lägger på 100% mot priserna i butik i SA. Ifall jag tycker att de är oseriösa handlar jag från en annan butik.

Hur vida den nämna butiken är oseriös bör nog bedömas på servicenivån och inte priserna.

Hej jag heter Hasse och är kanotvagnsjunkie jag behöver minst en kanotvagn varje morgon för att komma igång.

Hyffsat seriöst en kanotvagn kan väl knappast vara något man köper varje dag utan mer vart 5 eller 10 år så några hundringar hit eller dit kan väl knappast spela någon roll i den allmäna konkursen.

Har man grava shopping problem är väl Lyxfällan ett bättre forum
http://www.lyxfallan.se/

Sedan är varje affär en överenskommelse mellan köparen och säljaren har jag lärt mig av Bert

Själv brukar jag köpa kanot grejer av en känd handlare i banjospelarland, det går säkert att jaga fatt på billigare grejer men dom är trevliga att tjata med så därför väljer jag (frivilligt) att handla av dom.

Sedan håller jag helt med Oscar alternativet till fri prissättnng kallas planhushållning och har helt klart sina avigsidor.

Hans Friedel

Men limosinerna i diktaturerna brukar också vara hyfsat långa....Senast jag fick en dylik med chaufför och tolk/spion var den i varje fall förlängd i Stuttgart med en extra uppsättning dörrar....Väldigt skönt att få lämna den åter.
//J

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg