Min dotter är sedan 2år tillbaka färdig polis och jobbar ute på fältet. Hon är 165cm lång och väger 55kg och jag kan intyga att hon klarade alla fysiska proven alldeles utmärkt. Det var samma prov som killarna gjorde. Men säkert fanns det killar som klarade det ännu bättre och ändå inte blev antagen. Stor vikt läggs på det psykologiska provet och att ha rätt attityd. Där fallar många killar bort men även tjejer.
Dessutom kan min dotter flera språk eftersom vi (min man och jag) är båda invandrare från olika kulturer och religion. Hon är född här, talar perfekt svenska och haft mycket bra betyg i skolan.
Varför skulle hon vara en sämre polis än en fysiskt starkare kille? Inom polisen finns det många olika tjänster där fysiken inte är det viktigaste.
Hälsningar
Veni
Dessutom kan min dotter flera språk eftersom vi (min man och jag) är båda invandrare från olika kulturer och religion. Hon är född här, talar perfekt svenska och haft mycket bra betyg i skolan.
Varför skulle hon vara en sämre polis än en fysiskt starkare kille? Inom polisen finns det många olika tjänster där fysiken inte är det viktigaste.
Hälsningar
Veni