ITAB´s kläder

Mycket nöjd

Jag har en pikefleece, en funktions t-shirt, ett par bomulsshorts och ett par bomullsbyxor från ITAB.

T-shirten fungerar bra men tyvärr höll den färgen lite dåligt och är flammig.

Pikefleecen noppar men fungerar jättebra och var mycket prisvärd.

Byxor och shorts, kanon, ohyggligt slitstarka.

Från Engelssons har jag två ullskjortor 70% ull 30% akryl. Bland det bästa jag haft, tyvärr för de dem inte längre.

Re: T&P Discovery och windbreaker

Niclas; sa:
Någon som har provat byxan T&P discovery?

Undrar oxå lite över deras vindtäta fleecejacka T&P Windbreaker?

Är dessa bra?

De hade inte byxan i lager när jag skulle beställa men jackan är jag väldigt nöjd vilket jag skrev i annat inlägg. Skall beställa byxan så snart som möjligt. Jag skrev även om Windbreakern som jag gillar skarpt. den sitter asbra (på mig i alla fall) och har bra finesser. Den känns väldigt varm o jag kan nog tänka mig att den inte andas lika bra som Gore windstopper.

MVH

Mattias

Sorry!

Ledsen över att min läskunnighet inte är vad den har varit.
Det värsta är att jag hade läst hela tråden innan jag skrev frågan.

Gör om gör rätt, Niclas ;-)

Toray Fjälljacka

Har för några dagar sedan fått min T&P Toray Fjälljacka vilken jag är jättenöjd med. Den stora fördelen med den är för mig att den är gjord i ett material som är vindtätt och vattenavstötande (har dock inte provat den i regnväder ännu, p.g.a. för lite regn) och andas riktigt bra, bättre än Windstopper t ex (min egen åsikt). Den har mkt skön huva som kan justeras på en himla massa sätt och armhålsventilation som dock hindras något av att fodret hänger ivägen, d.v.s. det finns ett hål i "skalet" men inte i fodret, men ventilationen funkar bra iaf.

Mkt skön jacka till relativt lågt pris, rekommenderas varmt!

Jag har precis köpt en Forrest-jacka från ITAB. Har dock inte hunnit prova den så mycket än. Vid första anblicken ger den dock ett mycket genomtänkt och stabilt intryck, kort sagt den verkar dyrare än vad den är.

/Johan ES

T&P Fjällbyxa

Har använt deras Fjällbyxa på de senaste vandringarna. I somras rutschade jag ned för ett snöfält och ut på stenskravlet nedanför (aj!) varpå en reva slets upp på ena bälgfickan. Under höstens vandring upptäckte jag också en reva i baken, men eftersom det är dubbelt tyg gör det inget. I övrigt sitter de bra, är mjuka och luftiga men samtidigt vindtäta. Regn klarar de inte av, men å andra sidan torkar de fort (65/35). Har modifierat dem med byxkrokar längst ned. Ett mycket bra köp.

Fjälljackan

Hej,
Min fjälljacka som jag hittills bara använt till och från jobbet, alltså inga större strapatser, tycker jag verkar bra. Skön är den i alla fall. Om jag ska anmärka på något så får det i så fall bli att skärningen på huvan inte är sådan att huvan får maximal följsamhet. Dvs den vill gärna stå kvar framåtriktad när jag vrider på huvudet. Detaljer som man också kan vara tveksam till är de i mitt tycke helt onödiga fickorna på vänsterärmen. En prisvärd jacka!
Anders

De produkter jag har provat är bara smäck. jag beställde i våras under rea för att kolla in grejerna. Deras värstingställ tyckte jag inte om alls på grund av att det var för många lager och därmed tungt och klumpigt. Jag gjorde bedömningen att de inte heller skulle klara ett längre ihållandes regn i fjällmiljö.Jag skickade tillbaka skiten och har forfarande inte fått någon utbetalning trots att det nu gått ett halvår och jag ringt och mejlat dem.
Jag behöll ett par vinterbyxor som redan gått sönder trots jag inte ens har använt dom. Tröjan som jag också behöll tar in vind ungefär som en nättröja. Jag provade den på sommarn då det var lite ruggigt och det är en tjock tröja. Jag frös som faan.

Nä vad kan man säga. Kanske om man inte är så kräsen så hade grejerna fungerat. Jag tillhör dock de som slutat köra bomull i fjällen. :)

Re: T&P Fjällbyxa

Hedman; sa:
Har använt deras Fjällbyxa på de senaste vandringarna. I somras rutschade jag ned för ett snöfält och ut på stenskravlet nedanför (aj!) varpå en reva slets upp på ena bälgfickan. Under höstens vandring upptäckte jag också en reva i baken, men eftersom det är dubbelt tyg gör det inget. I övrigt sitter de bra, är mjuka och luftiga men samtidigt vindtäta. Regn klarar de inte av, men å andra sidan torkar de fort (65/35). Har modifierat dem med byxkrokar längst ned. Ett mycket bra köp.

Hedman!

Var har du fått tag på byxkrokar någonstans? Jag har letat mig fördärvad, utan att hitta några. Jag har snöat in på att hitta den militära varianten jag hade på M90. Finns det andra och i såfall VAR??

Mvh

Fredrik

Mina erfarenheter

Besökte ITABS butik på väg till fjällvandring i Norge i somras och köpte en del prylar:

T&P Forest Byxa:
Bra lite tjockare byxa för skogsbruk, men jag saknar ficklock på framfickorna. Dessutom är byxan för smal nere i benen så jag får den knappt över vaderna om jag ska dra upp den för att byta strumpor eller knyta om mina höga Lundhagare. Jag har iofs rätt kraftiga vader.
För sommarbruk i fjällen tycker jag den är lite för tjock, men då finns ju T&P Fjällbyxa.
Kan man leva utan ficklock och har normala vader så är den hur bra som helst.

Underställ Technic:
Billigt men tyvärr passform därefter. Mycket mindre elastiskt än mina andra underställ från Craft och HH.
Kommer inte att köpa fler av den.

T&P Fleeceväst
Fleeceväst med vindtätt foder. OK, men för lite elastisk för min smak. Jag valde en storlek så att jag skullle få tajt passform och då är kantbanden lite ombekväma i armhålorna. Möjligen är det det vindtäta fodret som gör den oelastisk.

Bola Twinpack socka:
Paket med inner och yttersocka. Innersocka i coolmax och yttersocka model raggsocka i mestadels ull. Funkar perfekt ihop! Rekomenderas!

Har precis bsetällt lite mer prylar därifrån bl a deras skalbyxa T&P Discovery. Tanken är att använda den billiga brallan vid snowboardåkning och cykling till och från jobbet för att spara på mina svindyra Tierra-brallor. En chansning, men nåt ska man väl kunna använda dem till.

/RedTop/

Fullt OK !

Vi har här hemma: en T&P Fjällblus = ett riktigt skönt och trevligt plagg att ha vi alla möjliga tillfällen, som t.ex vardag, fjäll och vid regnrusk ute. Ett par T&P Fjällbyxor = trevliga, sköna och välsittande kvalitetsbyxor. Jag måste säga att man får väldigt mycket för pengarna när man beställer från ITAB ! Väl värt att prova för alla som vill spar en slant men ändå få vettig kvalite ! /Gunnar

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
olofom Vandringsstövlar 2024 Kläder 8
bjornhallberg Jacka och Shorts ersättare till ITAB Jokk och Traveller Kläder 1
MarkusF Itab Kläder 38
Dovahluv hjälp en noob med vandringsskor :S Kläder 9
moa_k40 Lundhags contessa känga v/s Meindl Vakuum grx dam? Kläder 12
Fidolf Itab T&P Trekking jacka Kläder 3
Gråbuse ITAB vandringsbyxa Kläder 12
Askel Regnjacka likt Itab Packaway Kläder 22
xblp Typ ITAB - fast för barn? Kläder 6
Tr4vler HM´s outdoorkläder? Kläder 9
Aleks_T ITAB-byx ersättare! Kläder 17
superc0ntra Itab Hunting Anorak, nån som använt Kläder 10
tomiso Någon som testat T&P Pro Shell (ITAB) Kläder 14
axeman99 Itab fjeld eller fjeld light Kläder 4
waltruz Marmot precip vs itab packaway regnbyxor Kläder 18
Gun-valld Itab softshell jacka.. Kläder 1
melon ITAB Explorer? Kläder 1
mörtkungen Itab: Väst Thermal och regnrock Kläder 1
magnusma Itab Fjeld Kläder 14
Hejnrik ITAB Micro Puff Jacket, varm och prisvärd? Kläder 14
joask202 ITAB nyheter Kläder 6
avslutatmedlemskap160620 Itab Kläder 7
Nordstjärnan Tierra eller ITAB-behöver råd! Kläder 5
periskop Byxor: Fjällräven eller Itab Kläder 8
Aleks_T Softshell från ITAB, eller annat? Kläder 10
Foss ITAB vindblus OCH regnställ? Kläder 8
Yojimbo Nål i KM´s Froste Kläder 17
metrotiger ITAB, Skaljacka T&P Lazer Kläder 3
PetNor ITAB's Traveller byxa Kläder 15
magnusma Itab`s eskimo Kläder 1
Mr Doderhult jackor från itab! Kläder 7
xtrem REA på Itab Kläder 0
andy69 Lundhags Bamboo L/S Shirt...? Kläder 0
toas Erfarenheter från Itab? Kläder 7
Joakim Ambrosson ITAB Action T-shirt Kläder 11
brigas ITAB packaway damstolekar Kläder 2
Martin Fjäderlätt Itab Packaway - kass efter 2 år? Kläder 25
janåkes Kvaliteten på ITAB-produkter? Kläder 50
xyzxyz Passform ITAB Kläder 4
GJMC ITAB Packaway regnbyxor - fotöppning Kläder 9
ollefisk ITAB T&P All-Season Kläder 2
Viberg Rea på ITAB Windbreaker väst Kläder 0
joask202 Erfarenheter av ITAB dunparkas el. liknande? Kläder 7
dennis_h ITAB och storlekar Kläder 11
ceciliaw ITAB? Kläder 5
xochitl Women´s Marmot Liquid Steel Jacket Kläder 1
Snödrivan Vilken temperatur skall kläder tvättas i ?? Kläder 24
Novisenvidspisen Tåliga kläder för skogen Kläder 16
Elvah Luktfri impregnering av kläder Kläder 0
gundj Söker myggsäkra kläder. Kläder 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg