Klockan ställd på 06.00 imorgon och allt måste vara klart 09.00 så att jag har de två sista timmarna innan tåget går till att kunna justera lite eller ha några minuters utrymme till att lösa något.
Ikväll satte jag upp tältet och monterade även på innertältet. Tog 40 minuter att sätta upp och ta ner och då var jag helt ovan och hade några frågor under tiden. Det där fixar jag på tio minuter sen när jag behöver sätta upp det så det känns positivt.
Det jag inte gjort är att ha provpackat ännu. Men därför är klockan ställd extra tidigt imorgon och det kan vara skönt att komma upp så tidigt för att det inte blir mer än 3 km vandring imorgon. Endast från busshållplatsen till starten av Bohusleden. Känns inspirerande rakt av nu. Enda lilla hindret är ensamheten men den får jag ju lära mig leva med där ute. Kanske blir det som gör att jag känner att det verkligen var värt det?
Endast spade och handskar är det som återstår nu att ev ta med sig. Får verkligen hoppas allt får plats inuti ryggsäcken samt att det inte väger way to much men det löser sig.
Skrev ett svar här innan från mobilen på tåget på väg hem eller vad det var men jag råkade trycka på fel knapp så det sändes inte
Det blev ett trangia 27-3 ul iaf. Så lämnar spritbrännaren hemma samt minst ett kokkärl. Ev stekpannan också. Funderar lite vad det är för mat man kan tänkas proviantera när ens frystorkade är slut. Det är väl där frågorna är nu. Möjligen borde jag haft med mig kaffe eller te men dricker ju oftast inte det så jag får väl klara mig utan det helt enkelt. Kanske kan förgylla vissa stunder.
Testade ju att tejpa fötterna och gå runt i skorna fullt ut idag typ. Kändes skönare och skönare. När jag inte hade fokus på skorna tänkte jag inte ens på det. Inget som närmade sig ett sår ens. När jag dock rev av tejpen så var det något på trampdynan nära lilltån som började göra ont. vet inte om något legat veckat där eller vad det var.
Mycket att lära sig på vägen men tid har jag ju och efter några dagar kommer jag vara inne i det helt och hållet.
Får se hur mycket jag kommer sova inatt. Ska bli intressant hur jag upplever första natten själv ute i skogen men det vänjer man sig också vid
Vet inte om det kan finnas några sista minuten tips men jag kör salt och peppar från Max iaf. Tyckte det var små påsar som borde passa väl på vandring.
Sen införskaffade jag mig en keps, ett skärp, ett extra par kalsonger helt i merinoull, samt en t-shirt helt i merinoull. Utöver det även en sked/gaffel/kniv. Även något liknande cykelbyxor för att minimera risken för skav.
Skriver säkert något inlägg efter att allt är packat imorgon. Bara hoppas det inte blir med tårarna i ögonen för att jag inte får ihop det men när jag tittar på det hela så borde allt få plats utan problem.
Enda funderingen är... blir det tältet som får vara utanför ryggsäcken ifall det inte få plats? Hur hittar jag lösning på att spänna fast det på ett bra sätt? Detta borde jag haft klart men men...
Tack för all hjälp jag fått som lett projektet framåt till den punkt det är nu.