• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Hjälp mig identifiera en gubbe

Vad säger du tigertämjaren, du har ju också fotot i stort format (den tredje oberoende granskaren:) ), inte katten är det en sten eller en vandrare?

Raskesven
 
Danne, det finns gott om repor och / eller "navelludd" på bilden. Notera också gärna att det direkt till höger om den framfantiserade yetin / utomjordingen finns en yta (lika hög som själva "yetin", ungefär hälften så bred) som ser väl suddig ut. En repa säger jag.

Om du tittar till vänster om stenbumlingen (på högersidan av fotot) finns där något liknande.

Repor, smuts e.dyl. Men gör det dig glad kallar vi det för en yeti! ;)
 
Ifall det är "navelludd" så är det ju ganska imponerande att det följer konturerna efter "kullarna" på bilden..
 
Hmm.. nu har jag suttit och glott på det mystiska objektet sen i natt och jag har ingen aning om vad det kan tänkas vara.. Jag tycker inte det ser ut som en vandrare, men det ser inte ut som mycket annat heller. Det kan ju vara en artefakt men skräp på linsen ser inte ut så där, det är mer diffust pga att det sitter för nära filmplanet.
Har du möjlighet att skanna om filmen med en högre upplösning? Då kanske man möjligen kan få ut några fler detaljer!?

Föresten.. kan du bedömma det ungefärliga avståndet? Jag tycker det ser ut som åtminstone 100 meter!?

/D
[Ändrat av dave1 2005-03-15 kl 14:29]
 
omvänd

det ser väl vem som helst att det är en michelin-gubbe fotad bakifrån,det ni anser va en rygga e' lacken från lastbilen han slet sig från.

guilty by assosiation.


peter
 
tigertamjaren; sa:
Det där får du gärna utveckla.
Ifall du menade mig?

Ser du att "fläcken" går längre ned på vänstra sidan än den högra. Det gör också "kullen" nedanför "fläcken".. är du med?

Det kan vara en överväxt sten eller buskar, men den går upp i en böj vilket också den mörkare delen visar (skugga?). Följ linjerna nedanför "fläcken" så ser du.

Om det nu är "ludd", så är det därför imponerande att det följer naturen på bilden..