• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Hjälp mig identifiera en gubbe

Nej, nej, nej.

Det syns ju klart och tydligt på den senaste bilden att gubben har hjälm, och tänka sig att Raskesven skulle vara den som slutligen hittade menige Ryan där uppe på fjället... Smått otroligt!
 
För att vara ännu tydligare:

Kolla inlägg 107 i FJS tråden här på Fritt Forum.
Där kan lösningen finnas.
Formen stämmer med "Gubben".
Om Raskesven har minnesluckor och illamående sedan den vandringen så har jag en teori nu.

Lev väl!

Patrik
 

avslutad210712

Gäst
lapetter; sa:
Björn! Björn, björn, björn! Jag ser björn som inte finns hela tiden så jag vet väl för fan hur en björn ser ut när jag inte ser den!

[Att framhärda är att erkänna man inte kan ha fel]

Nej! Nej! Nej! Nej! Jag vet på det bestämdaste att jag inte var där. Speciellt inte vid den nämda tidpunkten. Och framförallt hade jag inte på mig min tants Lundhags Motion som av en händelse bara råkar vara i den färgen.

/Björn
 
Mina damer och herrar1

Tillåt mig kungöra:

Inte undra på att Tom Hanks hade svårt att hitta menige Ryan i Normandie. I trådstartarens fotoalbum kan Ni alla se att Ryans landstigningsfarkost kommit på drift och slutligen grundstött utanför en fiskrestaurang i Svolvaer.

Avslutningsvis vill jag vända mig direkt till Ryan; kom fram nu, kurragömma i 61 år är väl lite magstarkt?
 
avslutad210712; sa:
Nemo - var det han som bodde granne med Alice?

Nä, det var Smokie. De har förvisso befunnit sig på väldigt oglamorösa turnéer de senaste 25 åren men aldrig på kalfjället. Sååå jävla dåligt har det inte gått för dem. Tror jag.
 
Jaha.. så mysteriet är löst nu.. och bara en liten fjuttig repa också. Det var ju egentligen lite trist efter alla (mer spännande) teorier här. :)
 
Vill nog påstå att bilden ändå är Storpotäten ! Om han gick vilse i pannkakan på 70talet så är ju sannolikheten stor att han är vilse på fjället. :)
Om det är han så åker jag gärna upp och skalar till honom ! Han skrämde mig när jag var liten. Ett kok ..... behöver han den knölen ! Tar nog med mig rivjärnet (eller stekjärnet),för hon behöver röra sig lite. Tanten alltså !