Hej kära utsidare, idag cyklade jag 101km för första gången. Jag la upp det med två pauser varav en var lunchpaus, jag startade dagen med att äta havrefras med naturell fil samt kakaonibs, 45 minuter innan jag cyklade iväg åt jag två ägg och ett paket snabbnudlar. Under färdens gång åt jag tre Corny Big, en åt jag 45 minuter in i färden, efter 2h 03m åt jag en pizza på Glumslövs golfklubb och sedan cyklade jag 45 minuter innan jag slukade min andra Corny, 30 minuter senare åt jag den sista och detta gav mig den sista kicken energi för att avsluta turen.
Efter att ha suttit på sadeln i 4h och 30 minuter börjar jag nog inse att cykeln jag tränar på tyvärr inte är gjord för turer över 5h. Främst tror jag problemet ligger i att det saknas ett bockstyre, jag tvingas ha mer eller mindre samma sittställning hela tiden, för det andra tror jag att den överlag är kass, hursomhelst kommer jag inte ha möjlighet att köpa en bättre innan jag cyklar från Stockholm men tror jag klarar det ändå då den där uppe i alla fall har ett bockstyre. Ville mest dela med mig dagens bravader.
Mvh
Visa bilaga 44845