Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
I linje med detta kan jag smyga med tipset att packa sitt (diskret färgade ) tält i en röd packpåse, vilket faktiskt gör nedpressningsprocessen lättare då man tydligt ser skillan på tält och påse. och som bonus får man alltså en nödflagga
Skön diskussion!Själv tycker jag om att vila ögonen på all den vackra gröna färgen! Försöker även ha så bra koll på mitt tält så jag inte behöver färgmarkeringar för att hitta det!
Jag håller egentligen med om att det är rätt märkligt att så få färger finns representerade bland de svenska företagen. Fjällräven har förstås blått, men annars får man vanligtvis söka sig utanför de stora svenska friluftsföretagen för att finna orange (Marmot, TNF), blått (TNF), silver (Överskottsbolaget...)
Har ett gult tält som brytar ganska väl mot övriga terrängen. Har ofta fått anstränga mig för att överhuvudtaget se det i landskapet så det är ju inte direkt så att man lyser på flera kilometers håll i ett rött tält. Tycker inte det stör något nämnvärt men visst ska man vara miljövän så är ju grönt bäst. Rött skulle nog föredras av mig, dock.
En off-topicundran som dök upp: Med tanke på HB:s popularitet: Undra hur mycket de skulle få för en serie special edition tält i någon annan färg. ..
/J
En off-topicundran som dök upp: Med tanke på HB:s popularitet: Undra hur mycket de skulle få för en serie special edition tält i någon annan färg. ..
/J
Moontrail hade sandfärgade Staika med standarmått, men de e schlut nu. Globetrotter's Staika är något mindre till måtten.
Jag frågade HB för nåt halvår sen om de inte skulle ta och satsa på sandfärgat. Svar: nej, inte aktuellt.
P.s. En vet ju aldrig när rött vs grönt dyker upp igen. Alltså: rött tält på barmark är med uppriktighet och förlov sagt en aning skräpigt., hänsynslöst och vulgärt. Tack för ordet.
Moontrail hade sandfärgade Staika med standarmått, men de e schlut nu. Globetrotter's Staika är något mindre till måtten.
Jag frågade HB för nåt halvår sen om de inte skulle ta och satsa på sandfärgat. Svar: nej, inte aktuellt.
P.s. En vet ju aldrig när rött vs grönt dyker upp igen. Alltså: rött tält på barmark är med uppriktighet och förlov sagt en aning skräpigt., hänsynslöst och vulgärt. Tack för ordet.
Jag gillar inte plåster som är såhär låtsas-hudförgade som ändå aldrig ser riktigt naturliga ut utan mest ser löjligt ut och stör intrycket när jag tittar på handen, då föredrar jag plåster i en helt annan färg.
Och samma sak för tält, dvs att hur gröna dom än är så ser det aldrig naturligt ut.