• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Hej! Det skulle vara kul att se hur Du ser ut!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Eftersom diskussionen kommit av sig helt och nu handlar om att cykeltaxi är framtiden....

Så undrar jag. Varför satsar man på ett yrke/bransch där man inte tjänar pengar och måste jobba jobba jobba utan rast och ro och inga pengar i fickan?

Inte ens pengar så att man har råd att ha internet och dator hemma utan måste sitta på biblioteket. Inte ens råd att köpa eller till och med låna en enkel kamera för att ta en bild på sig själv.

Och dessutom vill personen ta ett företagslån som han inte kan betala tillbaka. Inte konstigt att bankerna är tjuriga med att ge lån.
 
Senast ändrad:
Kunde inte....

Kunde inte låta bli att gestalta de påstådda händelserna, vad tycks slotte ???
 

Bilagor

  • ritat.jpg
    ritat.jpg
    55.9 KB · Visningar: 266
Det vore bättre för Slotte att lägga sina sista pengar på att ta ett vanligt Taxi-kort och sen få sitta och njuta på ändan i en varm bil på vintern eller med ACn på sommaren. Han kommer ta hela marknaden eftersom han hittar bättre och snabbare än alla andra.

Taxiboken med frågehäfte från STR för ca 400-500.
Låna M-kartboken från biblioteket.
3 prov hos vägverket för 200 kr styck eller nåt.
1 lokalkännedomsprov för Stockholm ungefär 200 kr
1 uppkörning minns ej vad det kostar.
1 läkarintyg ca 500 kr
1 st foto från automat
1 st tillverkning av Taxikort ca 120 kr

Sen har du helt nytt jobb med garantilön utan större investering eller utbildning.
 
Det vore bättre för Slotte att lägga sina sista pengar på att ta ett vanligt Taxi-kort och sen få sitta och njuta på ändan i en varm bil på vintern eller med ACn på sommaren.
Men då blir han ju fet och plufsig så att han inte blir attraktiv för den supersnygga och sexiga 23-åring han vill träffa.
 
ni som klarar att köra mitt tempo...och då snackar jag inte om promenader...utan jag rusar fram genom skog och mark...(---) tror du att jag får napp??

Harrejisses....Ninapenda, du ser ju störtcoool ut när du swischar fram i din kosmonaut-dräkt! Att jag inte upptäckt dig förut? ...... ¡Napp direkt! ..... ¿När? .... ¿Var? ....¿Hur? ....

Goa hálsningar frân signaturen:

"Finns det plats för tvâ i din rymdraket?"
 
det bär mig lite emot att försvara vår tokfrans.. men en 23-årig tjej är på intet sätt konstigt för en 27-årig kille som Slotte?!?
 
Harrejisses....Ninapenda, du ser ju störtcoool ut när du swischar fram i din kosmonaut-dräkt! Att jag inte upptäckt dig förut? ...... ¡Napp direkt! ..... ¿När? .... ¿Var? ....¿Hur? ....

Goa hálsningar frân signaturen:

"Finns det plats för tvâ i din rymdraket?"

Ha ! jag kom först !
 

Bilagor

  • rocket.jpg
    rocket.jpg
    84.7 KB · Visningar: 239
Status
Ej öppen för ytterligare svar.