• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Hej! Det skulle vara kul att se hur Du ser ut!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Haha, vem vill inte ha en friluftsbrud? ;)

Ska jag ge dig ett gott råd Slotte så ska du lugna ner dig flera kilo... ditt sätt ger en hel del oönskvärd dålig reklam för dig själv.

// Jocke, som fick massor i lön och inte behöver några kronor av andra :)
 
Ska jag ge dig ett gott råd Slotte så ska du lugna ner dig flera kilo...

Äsch. Det är ju en naturlag att någon då och då kommer och piggar upp forumet en smula.
Jag håller på Slotte.

(För säkerhets skull, eftersom ämnet togs upp i en annan tråd: jag är också heterosexuell. Att jag "håller på" Slotte är alltså uttryck för helt vanlig grabbig heteronormal grabbkompishet. Som en snabb, bestämd klapp på axeln med rak handled).
 
Att inte vara desperat och påflugen tror jag är ett bättre sätt att ragga seriöst.

T.ex. påbörja en kontakt genom att skriva "Jo jag såg att du gillar att vandra i xxxxxxxxxx, där brukar jag också spatsera omkring... blablabla". Att fråga efter bild kanske går bra efter skriftväxling fram och tillbaka om man känner att det är nåt på gång.

För övrigt föredrar jag också friluftsbruttor, precis som mannen en bit ovan ;) Men jag är redan upptagen så ni behöver inte ställa er i kö.
 
Att inte vara desperat och påflugen tror jag är ett bättre sätt att ragga seriöst.

T.ex. påbörja en kontakt genom att skriva "Jo jag såg att du gillar att vandra i xxxxxxxxxx, där brukar jag också spatsera omkring... blablabla". Att fråga efter bild kanske går bra efter skriftväxling fram och tillbaka om man känner att det är nåt på gång.

För övrigt föredrar jag också friluftsbruttor, precis som mannen en bit ovan ;) Men jag är redan upptagen så ni behöver inte ställa er i kö.

Attans, vilken diss! ;) Haha..

// Jocke, som får leta vidare
 
OK, jag hajar. Men messa mig vilka rader jag ska ta bort då. Messa snabbt!

T.ex. ikväll får jag körningar oavbrutet, hinner inte vila många sekunder.
Endast fysiken, att äta, om cykeln håller eller inte, sätter stopp för vad jag kan tjäna. Folk betalar fan med 1000-kronors-sedlar varannan dag.

Varje minut jag står och snackar förlorar jag pengar. Det finns INGEN timlön, enda undantaget är Aug. 2., då är det timlön+dricks.
Haha, vem vill inte ha en friluftsbrud? ;)

Ska jag ge dig ett gott råd Slotte så ska du lugna ner dig flera kilo... ditt sätt ger en hel del oönskvärd dålig reklam för dig själv.

// Jocke, som fick massor i lön och inte behöver några kronor av andra :)
 
det är som ett CV, ingen annan kan skriva ens CV utan att det lyser igenomvid första anblicken.. jag får direkt en känsla av panik, förvirring och ångest av texten, dessutom är den fylld av motsägelser som att vara väldigt intuitiv och att skriva om ett privatliv som visar på allt utom intuitivitet.. fördelen är WYSIWYG, det känns som du verkligen lämnar ut dig till fullo och om du får napp så är det inte på falska förespeglingar..
 
Jag är bara verbal, säger jag inte det i profilen?! Att jag är verbal gör att jag uttrycker mig utförligt i skrift utan att begripa vad som är fel i sig.

Messa mig och specificera vilka rader Du syftar på med >>att skriva om ett privatliv som visar på allt utom intuitivitet>>. Jag har skarp intuition, det vet jag själv och alla som känner mig bra, så det är mer som att jag påstår mycket om mig själv, inte fel i sig att säga.

Och ja, jag vill ha napp som inte är på falska förespeglingar!

det är som ett CV, ingen annan kan skriva ens CV utan att det lyser igenomvid första anblicken.. jag får direkt en känsla av panik, förvirring och ångest av texten, dessutom är den fylld av motsägelser som att vara väldigt intuitiv och att skriva om ett privatliv som visar på allt utom intuitivitet.. fördelen är WYSIWYG, det känns som du verkligen lämnar ut dig till fullo och om du får napp så är det inte på falska förespeglingar..
 
Jag är upptagen sedan 10 år så jag deltar inte i raggeriet. Men att spela in lite filmer där man bjuder på sig själv så att folk "lär känna" en lite är väl en början.

Vad enkelt att inte höra av sig till en man ser prata och röra sig på film, om man känner att nej nej det där är helt fel.

Det fanns ju Videodate på VHS tiden. Något liknande borde finnas även med vår superteknik som invarderat oss.

-Hej jag heter ******** och idag skall ni få se när jag (tex binder en fluga).
-Hej då hoppas nån hör av sig.

Ja inte vet jag men det känns ärligare än en hopsnickrad och genomtänkt text.

Hoppas ni som söker en partner finner en.

Patrik
 
Chinerunner är enligt mig, inne på rätt spår. Att i text beskriva sig själv är svårt. De flesta antar olika förhållningsätt till vilken situation man är befinner sig t.ex jobbet, privatliv, forum eller bloggar; vilket kanske inte alltid speglar den rätta sidan av en själv.

Som tidigare trådskrivare har svarat vinner man mycket på att vara ödmjuk och kravlös, det tycker jag är en bra start. Att utgå ifrån att man är på ett visst sätt och förväntar sig att de man möter ska tycka likadant är inte bara fel utan även arrogant eftersom man då inte litar på att den andra individen bildar sig sin egen uppfattning.

Sen om den andra personen inte delar sin egen självbild så är det nog så enkelt att man inte fungerar tillsammans. Men om alla man möter inte delar bilden av en själv kan man sätta sig ned och fundera över om ens egen självbild är korrekt.

Att hela tiden kräva skriftliga svar från alla som gör en antydan till ifrågasättande upplevs nog av de flesta som aggresivt och attackerande. Ett forum är till för att alla ska kunna ventilera sin åsikter oavsett om man är överens eller inte utan i detalj förklara sig för varje inlägg.

Jag kommer läsa svaren på mitt inlägg men jag kommer nog inte förklara mig; varken i forum eller via mail.
 
.....
Som tidigare trådskrivare har svarat vinner man mycket på att vara ödmjuk och kravlös, det tycker jag är en bra start.
.....
Kravlös? Nämen kom igen nu. Alla har väl olika preferanser och därmed olika krav? Tex min kvinna ska vara supertrevlig, supersmart, supersnygg, älska att baka supergoda glödkakor och att rensa fisk;-)

Själv har jag bara två fel, dels att jag äter för snabbt, dels min överdrivna ödmjukhet.

Raskesven
 
Jag håller med Raskesven.

chinerunner, allvarligt: skulle jag inte ha rätt att ha krav? Vafan! Jag har typ högst tio rader krav, det är inte mycket. Nej, jag är inte arg, jag har slappat idag och känner mig relaxed, nu ska jag fortsätta till jobbet, jobbade sent på kvällen. Och jag är LÄTTAD att det kom så sakliga svar i den här tråden.

Men jag håller med om att videodate är fiffigt och lagom. Tyvärr faller det på att jag inte har råd med det. Så som jag har fyllt i på min profil, så kör jag Sun äkta UNIX. Det är 0% kompatibelt med Microsoft, Intel, AMD, Linux. Det enda som är gemensamt är OpenOffice/OpenDocument som fungerar mycket snabbare på Sun processorn. Men det är jättesvårt att ens skaffa en skrivare när man har Sun-processor. Så det blir verkligen inte tal om någon webcam! Dessutom har jag just nu inte råd med internet hemma - det är helt sant.

Kravlös? Nämen kom igen nu. Alla har väl olika preferanser och därmed olika krav? Tex min kvinna ska vara supertrevlig, supersmart, supersnygg, älska att baka supergoda glödkakor och att rensa fisk;-)

Själv har jag bara två fel, dels att jag äter för snabbt, dels min överdrivna ödmjukhet.

Raskesven
 
Jag kan inte skryta med att jag skulle ha en trädgård, vara bra på att laga mat, ha en lång karriär bakom mig, kunna skämta om vad som helst.

Därför försöker jag, med mina egna ord, förebygga att det ska bildas förutfattade meningar om mig.

Fastän jag får mycket publicitet så finns det ingen som skulle känna mig bra OCH gilla mig. Det är det dilemmat jag försöker göra något åt. Det finns nyfikna människor som gillar mig antingen personligen eller för det som jag jobbar med.

Och min (ex-)hustru känner mig bra. Att jag har misslyckats med henne tyder inte på dålig intuition. Det tyder däremot på att jag har bra tålamod, är ansvarsfull, och fram för allt att jag kände intuitivt, och helt rätt, att hon var rätt kvinna att göra barn med. Hon är väldigt tacksam för barnen och vet att om jag skulle varit annorlunda än vad jag är så skulle jag inte klarat och inte klara uppgiften att vara pappa rent emotionellt och även det att ta hand om det praktiska som t.ex. bostäder, transporter.

Jag har inte haft någon standard-pappa-roll. Aldrig. Jag har presterat det som endast en minoritet av männen klarar eller har tålamod till. Jag har överbyggt otroligt svåra hinder på flera plan, räddat barnens liv tack vare min intuition, räddat hennes ekonomi trotts att jag har låg inkomst. Jag är den enda hon har tacka för att jag har lyckats ordna att hon sluppit människor som försökt förstöra hennes liv.

Jag har också behandlat människor fel.

Jag är trött på att vara 100% seriös och 100% försiktig i allt jag gör. Numera får jag c:a 50-100% dricks för att "vara en clown" och tänka på alla andras bästa än mitt eget.

Om jag enbart skulle tänka på mitt eget bästa så borde jag aldrig säga ett ord varken om mig själv eller någon annan, och det kommer jag inte att gå tillbaka till.

Jag behöver inte försvara mig mot allt, jag tar inte illa upp, jag tycker det är löjligt att folk på Utsidan blir arga på mig för några rader jag skriver till dem. Själv blir jag ju bombarderad med alla sorters skrattattacker m.m., jag gillar publicitet och vet att jag får lika mycket tack som hat hur lite eller hur mycket jag än säger, för oavsett hur jag gör och hur jag beter mig på Utsidan så syns jag totalt sett ungefär lika mycket. Jag är på TV, jag är i Stockholms innerstad, jag ser jämt tusentals människor som festar men kan inte själv ha roligt eftersom jag måste jobba hela tiden.

Det enda jag kan göra är att vänta att det kommer folk som förhåller sig avslappnat till mig, och t.ex. bjuder på en öl på jobbet eller är allmänt nyfikna och trevliga, det är så jag vill leva och bli bemött.

Tänk på paradoxen: ingen av mina arbetskamrater har ett enda ont ord att säga om mig - för de vet hur jobbet är och de vet att jag är som gjord för att jobba som ricksaw-chef, alltså cykeltaxi.

Jag har räddat människor tack vare min impulsivitet, kunnat köra fram kunder snabbt och tryggt. Ibland är jag SNABBARE än vanliga taxibilar.

Så, eftersom ingen på Utsidan är min arbetskompis så har jag ganska låga förväntningar och märker verkligen att ingen på Utsidan känner mig särskilt väl.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.