• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Hej! Det skulle vara kul att se hur Du ser ut!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tack för vettigt inlägg som tål att tänka på, KillerKaninen!

1) Jag kan inte gilla vilket som helst utseende. 2) Jag vill INTE snacka med dem som tror de kan mitt jobb bättre än mig eller har "goda råd" på ett alltför trugande sätt. 3) Jag kan inte gilla någon som är för slapp (sportar inte), för mesig (är inte tuff), eller har för höga krav på att jag ska berätta skämt om precis allt och alla (gillar inte min humor bara eller respekterar inte mitt jobb).

Okej. Klart man har krav. Men man kan börja kontakten kravlös för att få ett bättre utgångsläge. Sen vill man ha och önska en massa saker, självklart. Jag tänkte mig mer den initsiala kontakten när två individer möts.

:)
 
Tack för vettigt inlägg som tål att tänka på, KillerKaninen!

...2) Jag vill INTE snacka med dem som tror de kan mitt jobb bättre än mig eller har "goda råd" på ett alltför trugande sätt. ....

Men en som under många år haft ett erbete som motsvarar ditt och är duktigare? Och som på ett trevligt sätt kan lära dig mer?
Den som påstår sig vara fulllärd inom ett yrke eller hobby erkänner bara sin egen okunnighet.
 
Nu börjar det likna något! Jag ber om ursäkt för min pessimism som beror på att det är svårt att rekrytera riktigt bra chaufförer. Jag hade inte den blekaste att det skulle finnas någon sådan på Utsidan.

Då är det en helt annan sak och det kom som en total överraskning - normalt ser jag minst fem stöddiga män på sta'n som är tvärsäkra på att de kan mitt jobb bättre på alla sätt, och taxibilar som tycker jag kör för långsamt eller för snabbt eller för bra eller för dåligt eller är bara avundsjuka.

Tack för att Du vågade rätta mig!

Men en som under många år haft ett erbete som motsvarar ditt och är duktigare? Och som på ett trevligt sätt kan lära dig mer?
Den som påstår sig vara fulllärd inom ett yrke eller hobby erkänner bara sin egen okunnighet.
 
alla MÄN se hit...

ni som klarar att köra mitt tempo...och då snackar jag inte om promenader...utan jag rusar fram genom skog och mark...och kan ALLA växter och allt omkring mig i form av djur och natur...så försök inte komma och tro att ni kan nåt bättre än mig...för hittills har jag minsann inte träffat någon på utsidan som kan sånt här bättre än jag...så ni ska inte komma och säga nåt..och nu vill jag ha kontakt med män minsann...inga pojkar inte...och vad menar jag med män då? jo...de ska minsann vara äventyrare...alla mesar...er är jag INTE intresserad av...helst ska de ha bestigit mount everest och sola sjuor minst...och de som inte vet vad sola betyder kan ju gå och dra nåt gammalt över sig...och sen ska de vara vältränade också...inga slappa inte...ni kan gå nån annan stans...er vill jag inte veta av...och kom inte och klaga på mig nu...för jag är verbal och gillar uppmärksamhet...jag födde minsann barn hemma och hamnade på första sidan i dagens nyheter...kolla upp det ni...i april 1999...utan bedövning och allt...jag kickar på sånt...bräck det om ni kan...förresten...det vet jag att ni inte kan..och alla ni som har åsikter...jag har minsann varit med om allt...så ni ska inte komma här och komma...så...nu är det dags för er killar som känner sig träffade av dessa rader att höra av sig...min fd man vet minsann vilken fantastisk mamma och kvinna jag är...det är minsann få som har en sån....och jag var på framsidan av dövas tidning också...för jag är en offentlig person minsann...förr förra året...ni kan ju kolla in mig på spraydate också...och jag förväntar mig att ni är hundra procent seriösa alltså...för det är jag...
/anna
(observera att detta inlägg måste läsas i sammanhanget, inte lösryckt)
well slotte...tycker du att min presentation blev mer tilldragande nu? tror du att jag får napp??
 
ni som klarar att köra mitt tempo...och då snackar jag inte om promenader...utan jag rusar fram genom skog och mark...och kan ALLA växter och allt omkring mig i form av djur och natur... [MYCKET TEXT] för jag är verbal och gillar uppmärksamhet...jag födde minsann barn hemma och hamnade på första sidan i dagens nyheter...kolla upp det ni...i april 1999... [ÄNNU MERA TEXT] ni kan ju kolla in mig på spraydate också...och jag förväntar mig att ni är hundra procent seriösa alltså...för det är jag...
/anna

Haha, nä du... JAG är mycket bättre på ALLT! Dessutom är jag ödmjuk utav bara f-n. Så... när går vi på dejt? :)

(Obs: Detta inlägg är minst lika oseriöst som det jag citerat. Tillochmed oseriösare. För jag är bäst på det också!)
 
och du...

den nappar jag på...för såklart jag vill ha den som är bäst...eller hur?
så...jag föreslår date på en gång...för här är det spontana snabba ryck som gäller...jag har minsann inte tid att sitta i evighet och förlora tid på att hitta en förlorare...nä nä...sån är inte jag...så...när träffas vi bad cash?
/anna
 
den nappar jag på...för såklart jag vill ha den som är bäst...eller hur?
så...jag föreslår date på en gång...för här är det spontana snabba ryck som gäller...jag har minsann inte tid att sitta i evighet och förlora tid på att hitta en förlorare...nä nä...sån är inte jag...så...när träffas vi bad cash?
/anna

Äntligen har jag förstått vad speed-dating är :) Måste säga att denna tråd har roat mig på flera sätt.
 
Men kan jag inte låta bli att reflektera över att vi i dagens samhälle har gjort kontakten mellan man och kvinna, man och man, kvinna och kvinna och kivnna till man, till en sådan invecklad konst så att ingen träffar någon.

Varför inte ta tillfället i akt och träffa någon via jobbet, på jobbet, i affären eller fiket. Själv träffade jag min hustru i den klassiska tvättstugan. Man kan inte få mer än ett nej, om inte en arg respektive står bredvid.

Ett forum som utsidan är egentligen ett väldigt bra forum att träffa likasinnande men till skillnad från dajtingsajter är nog inte de flesta här med för att träffa en partner utan för att vi gillar friluftsliv.
 
gillar skogen

Av Killerkaninen:
Ett forum som utsidan är egentligen ett väldigt bra forum att träffa likasinnande men till skillnad från dajtingsajter är nog inte de flesta här med för att träffa en partner utan för att vi gillar friluftsliv.

Våran vän gillar väl friluftsliv, här är en cykeltaxi i skogen, kan de va rätt bild ????
 

Bilagor

  • Slotte 2.jpg
    Slotte 2.jpg
    4.7 KB · Visningar: 228
Då är det en helt annan sak och det kom som en total överraskning - normalt ser jag minst fem stöddiga män på sta'n som är tvärsäkra på att de kan mitt jobb bättre på alla sätt, och taxibilar som tycker jag kör för långsamt eller för snabbt eller för bra eller för dåligt eller är bara avundsjuka.

allas drömyrke, cykeltaxi chafför... wohooo..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.