• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Handla på nätet

Stämplade han det i katalogen också? I det här fallet är det ju "katalogen" det handlar om.



Det var nog bara i breven och i den interna kommunikationen. Startar man företag eller någon annan typ av verksamhet tycker jag man ska ha lite "gunde swahn tänkande" "allting räknas" och försöka maximera alla detaljer och områden, så väl även hur man kommunicerar med sina kunder. så jag håller med dig/er när det gäller hur man uttrycker sig i trycksaker/webb
 
Min far införskaffade istället en stämpel med texten "Läst tre gånger - ändå inte förstått"
Vet dock inte om det var mottagaren eller avsändaren det var fel på när den användes...
 
Tror

som de flesta här att chansen till fler sålda varor ökar mycket med bra texter och bilder i en webbutik eller för den delen på Blocket eller liknande.

Men det finns andra ingångar också. Skall jag köpa en pryl och tycker att den är för dyr så söker jag kanske på varans beteckning och pris. Hittar jag då varan betydligt billigare i en lite taffligt formulerad annons kan jag tänka mig att slå till om jag har möjlighet att kolla varan innan köp etc.

Thure
 
Hittar jag då varan betydligt billigare i en lite taffligt formulerad annons kan jag tänka mig att slå till

Det är också ett starkt argument för välskrivna texter. Om du söker efter "tältpinnar" och det stavas "Tält Pinnar" i webbshoppen så hittar man det helt enkelt inte.

Söktext: tältpinnar
0 träffar.


Å andra sidan är det kanske ett eget segment - butiker av och för folk som inte kan stava. Den som vill köpa sig ett "Trianga" bör ju också få hitta - det är inte mer än rättvist. :)
 
Det är också ett starkt argument för välskrivna texter. Om du söker efter "tältpinnar" och det stavas "Tält Pinnar" i webbshoppen så hittar man det helt enkelt inte.

Söktext: tältpinnar
0 träffar.


Å andra sidan är det kanske ett eget segment - butiker av och för folk som inte kan stava. Den som vill köpa sig ett "Trianga" bör ju också få hitta - det är inte mer än rättvist. :)

"Trianga" ger 31 träffar i forumtrâdar här pâ Utsidan. Uppenbarligen har du hittat en affärside som hâller.
 
"Trianga" ger 31 träffar i forumtrâdar här pâ Utsidan. Uppenbarligen har du hittat en affärside som hâller.

Ja, jag tog ett exempel ur min vardag. :)
"Triangia" finns i 80 trådar, "Tragia" i 10, "Tranga" i 14, "Trangia" i 500.

Skarpsinniga webbmänniskor är såklart medvetna om det här. Testar man olika stavningar av www.clasohlson.se så hittar man ömsom Clas Ohlson AB som tar tillvara även de felstavandes rätt att shoppa, ömsom "entreprenörer" som tar chansen att slanta in.

Så om man äger en webbutik bör man således se till att både stava rätt och fel till sina produkter.
 
Tack Martin och gundj

för dagens skratt. Finns många domäner som utnyttjar folks förmåga till tangentsliringar.

Thure