Jag klickar också vidare om jag hamnar hos en nätbutik som verkar vara skapad av en tioåring.
Den utpekade butiken var långt ifrån det värsta jag sett.
Om man inte bemödar sig om att ha en välgjord sida utan uppenbara stavfel och andra brister, så får jag känslan av att butiken inte värdesätter mig som kund, mer än att snabbt få in mina pengar i kassan.
En undran över hur till exempel kundmottagandet vid problem är infinner sig genast.
Samma sak med Blocket, Tradera osv. Kan man inte stava till det man vill sälja så får det vara för min del.
Och kom inte dragande med dyslektiker och invandrare. Jag är invandrare själv, faktiskt i två länder och ska jag skriva något som jag vill att en inföding ska förstå så använder jag ordbehandlare, ordbok och snor friskt från andra liknande texter.
Jag vet ju inte på vilken typ av sidor som du besöker,men sidor som skulle vara så otroligt undermåliga som du beskriver har jag då inte stött på.
Om du inbillar dig att någon butik i hela världen inte bryr sig om din betalninsförmåga så är du orimligt naiv.Dyslektiker och invandrare förtjänar också utrymme även om de inte kan stavning/grammatik eller är teknisk bevandrade så att de kan kan använda ordbehandlare och dylikt.
Jag själv gör mig förstådd på ett antal olika språk och har aldrig blivit illa eller respektlöst behandlad trots att jag vet att jag inte kan grammatik eller stavning.Människor utomlands har en stor förståelse för detta och ser inte ner på mig pga av detta.De är inte småaktiga nog helt enkelt.
Detta trots att jag skulle aldrig använda mig av något rättstavnings program eller liknande då detta enligt mig vore falskt och inte äkta.
Jag klarar att inse att jag stavar och bygger meningar fel på språk som inte är hemtama för mig,tur som är så verkar jag ha stött på stabila och intiligenta affärspartners ute i världen som kan bortse från att inte alla är helt perfekta.