dave1; sa:
Men i närheten till stora befolkningspopulationer och områden med förhållandevis liten yta där mycket folk samlas bör man väl vara försiktig. I norra norrlands gigantiska skogsområden finns det dock plats för alla att göra upp en eld när de har lust. För mig är elden något helt naturligt, något man ofta ganska snabbt gör upp när man är ute och fotar eller fiskar.
Jo, precis så är det. Som det mesta annat får man ha huvet med sig, och naturligtvis skövlar jag inte de sista torrkvistarna vid välfrekventerade vattendrag/vandringsleder. Däremot ser jag inget problem i att bryta död kvist mitt i någons skog, och jag har inget problem med att någon annan gör sammanlunda för att koka sig kaffe i min skog. Snarare är jag glad om någon ids gå ut i all röran... Den dag 2000 vandrare hittar dit, ska jag ta upp saken igen. Kanske asfaltera och plantera in fisk i nåt träsk, eller själv stå i värsta Pontare-dressen och kränga "äkta ursprungliga naturmediciner från inlandets uråldriga visdom" eller så. Until then, fire at will!