göra snö hemma?

BAX; sa:
Låter lite jobbigt att skala upp den så att man hinner få ihop nån snö innan midsommar, men det är klart, många bäckar små...

Tanken var inte att täcka tomten med snö, tanken var att kolla hurdan snö det blir av den. Alltså att utföra lite empirisk forskning om hur vattendropparnas storlek påverkar. Det drar förvånansvärt mycket vatten för att vara så liten, på sex timmar drar den ungefär en liter vatten.

nermander; sa:
BAX; sa:
Låter lite jobbigt att skala upp den så att man hinner få ihop nån snö innan midsommar, men det är klart, många bäckar små...

Tanken var inte att täcka tomten med snö, tanken var att kolla hurdan snö det blir av den. Alltså att utföra lite empirisk forskning om hur vattendropparnas storlek påverkar. Det drar förvånansvärt mycket vatten för att vara så liten, på sex timmar drar den ungefär en liter vatten.

Kan du inte skriva en artikel om hur det gick? jag tror att många av utsidans läsare vill veta mer.

Snälla....

/Stellan

nermander; sa:

He he, jo, jag förstod nog det. ;)

En liter på sex timmar...lite skillnad mot LENKOs minsta aggregat enligt min länk tidigare..300 minutliter vid 35bar.
Nä, nu ska jag ut och skotta bort den halvdecimeter som landat under morgonen.
/BAX

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg