Gissa position

Får hjälpa till att ringa in platsen...
Finns likheter med området väster om Anaris och knallen mitt i bild liknar Vålåvalen från öster. Men jag får inte ihop det rikigt och har ingen bra bild själv därifrån att jämföra med. Men bara för att gissa nåt säger jag leden som går vid Lill-/Stor-Gröngumpen?

Calle

Nej, vi är långt från Jämtland. Leden ifråga är inte så välfrekventerad numera, men färdvägen är väldigt gammal. Om perspektivet vrids 90 grader åt höger skulle många känna igen sig direkt.

Hittade något som kan stämma med tanke på leden och vyn till höger. Leden mellan Kaskavagge och Keb, alternativt till Tarfala. Någonstans i närheten av Cievrralahku?

Calle

Hittade något som kan stämma med tanke på leden och vyn till höger. Leden mellan Kaskavagge och Keb, alternativt till Tarfala. Någonstans i närheten av Cievrralahku?

Avståndet är fortfarande långt -- utanför kartbladet, faktiskt. Leden har ett namn och målet för dagen var en bemannad övernattningsstuga.

Jag borde känna igen bilden men eftersom du säger att man är på väg till en bemannat stuga gör mig förvirrad. Det är i alla fall på norska sidan, eller?

Det var en besvärlig bild! Precis som det ska vara...........

Jag tror du är i området Vaimok - Pieskehaure - Varvek, men jag får inte ihop det närmare än så.

Jag gissar att omdragningen av Nordkalottleden gäller en rasad bro och att du är på väg till Pieskhaure. Bilden är då troligen tagen på den delen av leden som är gemensam med den gamla turistleden till Sulitelma eftersom det på sträckan står två stenar som markerar leden på var sida av stigen. Själv gick jag i andra riktningen.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg