Gissa position

Bron finns inte på Kungsleden utan längre längre söderut och ledtrådens aktivitet ger en vink om vilken del av den svenska fjällvärlden som bron finns i...

Jag har också klurat på ledtråden, men blev inte klok. Skidbäcken blev det närmaste då varken Björgen eller Kalla passade in...

Om jag går på den täta björkskogen och branterna omkring så gissar jag på Rävfallet i Vindelälven. Bara för att gissa nåt...

Edit: Och medan jag skrev kom ett svar som betyder att vi får fortsätta att klura ;)
Calle

Med tanke på sista ledtråden får jag vibbar av Bruksvallarna, men där finns det flera broar över Ljusnan. En jag gått över för länge sen är vid Klinken. Kommer inte ihåg att det var så tätt med löv där. Men det får bli min gissning och kanske kommer vi närmare målet.

Klurig och kul bildgåta.

Calle

Bron över Tronnan?

Hejsan,

Nu var det många år sedan jag passerade där på sommaren, men min gissning är att det är bron över Tronnan och att vi ser Vålåvalen till höger i bilden

/ Stefan

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg