Gissa position

Ett litet bidrag

Jag passar på att lägga upp en bild nu när det är "fritt fram". Var är det här?
 

Bilagor

  • 71.jpg
    71.jpg
    84.8 KB · Visningar: 562
Tänkte också på den först, men fick inte riktigt ihop det, så här kommer en kartbaserad gissning: Gaskasjågåsj med Unna Stuollo som reser sig där bak?
 
Inte så långt därifrån...........då kan det ju vara Luohttojåhkå. Kanske är det sammanflödet nedströms Svenonius glaciär vi ser. Men jag tycker det är jättesvårt att se åt vilket håll vattnet rinner! Både i den här bilden och i en del andra.

Hälsn Pelle
 
Hehe Per. Vattnet rinner neråt ;). Kalles gissning är alldeles korrekt. Vi ser Gaskasavagge från positionen;

RT90 Syd/Nord 7463003
Väst/Öst 1580680

i sydlig riktning på Länskartan. Som ni ser kan man gå nere i Gaskasavagge (om det inte är för mycket vatten förstås) en bra bit innan man måste tvära upp i branten. Där nere finns det mycket vackra klippor alldeles intill med mycket speciella och vackra geologiska band (jag kan själv inget om geologi). Så här ser det ut om man vänder sig mot väst:
 

Bilagor

  • 68.jpg
    68.jpg
    58.8 KB · Visningar: 537
Måste väl våga sig på en gissning..... Kan det vara Härjångsfjällen i bakgrunden? Fotot då taget från höjden på andra sidan holken?

/Peter
 
Kan det vara så att du står på leden mellan Årosjokk och Aliseatnu typ en halvmil norr om Leavasjokken och tittar österut mot Vealebakti?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg