Gissa position

Alldeles riktigt!


Jag tror att Ballinvággi slutar längre norrut. Jag hittar dock inget namn på denna vággi men skulle kalla den Šiellavággi om jag fick välja. Någon som vet hur det förhåller sig?

Jo, Siellavággi är nog rätt namn på den dalen.

Men vad trevligt att ha gissat rätt. Det var ett tag sedan.

Nåväl, ny bild. Lite mer dimma på denna. Men ni kanske känner igen fjällsidorna ändå?

bild.jpg
 
Nu är det riktigt nära. Och det går nog inte att höra så mycket mer med den bilden.

Fotoplatsen är Alesvággi, strax nedan Siellavággi. Så det är inte Honga vi har till vänster, men likväl Mårmamassivets utlöpare längre bort i bilden.

Ny bild? Tore?
 
Senast ändrad:
Då lägger jag ut en lite vågad bild. Året är 1980 och det är väldigt varmt. Vid detta tillfälle gjorde vi vår kortaste dagsetapp hittills. Efter 3 km dök denna underbara pöl upp med sandstrand och allt. Dagen efter fortsatte vi genom det vänstra passet. Mellan vilka berg ligger det passet?
 

Bilagor

  • Sarek1980_0075.jpg
    Sarek1980_0075.jpg
    46.3 KB · Visningar: 462
Då lägger jag ut en lite vågad bild. Året är 1980 och det är väldigt varmt. Vid detta tillfälle gjorde vi vår kortaste dagsetapp hittills. Efter 3 km dök denna underbara pöl upp med sandstrand och allt. Dagen efter fortsatte vi genom det vänstra passet. Mellan vilka berg ligger det passet?

Lullihatjåhkka och Tvillingryggen?

Om jag har rätt har jag traskade jag över samma pass 24 år senare. Vi var dock inte begåvade med samma värme.
 
Alldeles korrekt.
När vi kom upp till passet tänkte vi att vi skulle gå upp på Lullihatjåhkkå men nådde bara södra förtoppen. Därefter blev kammen för smal med lodrätt fall ner mot Bårddejiegna och väldigt brant mot Luohtoláhko.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar