Gissa position

Oki, vart är den här fotografen på väg månntro?

Jag har en bild som är väldigt lik denna. Fotografen är på väg uppför Skájdejågåsj nordkam. Färden fortsätter sedan till vänster ner i Jiegńavágge och vidare mot bron över Gådokjåhkå ...
 
Senast ändrad:
Som sagt, några Sarekälgar lär inte synas här. Vi är betydligt längre söderut, och har tagit oss några timmar in över gränsen.

Peter
 
Härlig utsikt från Elgåhogna.

Ny gåta! En rejäl regnskur försämrar sikten, men den bör inte vara så svår ändå.

Calle
 

Bilagor

  • IMGF_42.jpg
    IMGF_42.jpg
    52.8 KB · Visningar: 476
Svårt?
Vissa går över ån efter vatten. Det behöver man inte här, men däremot går de flesta på andra sidan ån ändå...

Calle
 
Svårt?
Vissa går över ån efter vatten. Det behöver man inte här, men däremot går de flesta på andra sidan ån ändå...

Calle

En hyfsat stor jokk ändå, kan det vara Rapaälven. Då borde vi stå på västra/södra sidan då de flesta väl går på norr/östra sidan. Det verkar vara ganska flakt. Efter att ha studerat kartan gissar jag att du står en bit upp i sluttningen mittemot Litnokstugan.

Peter
 
En hyfsat stor jokk ändå, kan det vara Rapaälven. Då borde vi stå på västra/södra sidan då de flesta väl går på norr/östra sidan. Det verkar vara ganska flakt. Efter att ha studerat kartan gissar jag att du står en bit upp i sluttningen mittemot Litnokstugan.

Peter

Nej, det är inte Rapaälven. Den rinner åt ett annat håll jämfört med denna, men det går att använda samma kartblad.

Calle
 
Ny gåta! En rejäl regnskur försämrar sikten, men den bör inte vara så svår ändå.
Calle
Om inte regnskuren försämrat sikten borde man tittat rakt igenom passet mellan Sjnjuftjutis och Akka. Det vi ser är Vuojatätno beskådad från Pålnotjåkkås sluttning. Vänstra kanten på bilden är drygt 2km väster om bron över nämnda älv, vid Akkastugorna.
///Claes
 
Om inte regnskuren försämrat sikten borde man tittat rakt igenom passet mellan Sjnjuftjutis och Akka. Det vi ser är Vuojatätno beskådad från Pålnotjåkkås sluttning. Vänstra kanten på bilden är drygt 2km väster om bron över nämnda älv, vid Akkastugorna.
///Claes

Exakt så rätt som det kan bli. Regnskuren var dock kortvarig så jag missade inte utsikten.
Nästa bild!

Calle
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar