Gissa position

Är det påsken som stjäl all uppmärksamhet från våra gissare? :)

Ny ledtråd: vägvalet i detta område är av betydelse. Det gäller att söka en ostlig passage.
 
Jag hade hoppats att någon skulle ha löst denna gåta under påsken men jag ser att den fortfarande är olöst.
Jag tolkar det som att kvällsljuset kommer in från vänster i bild och att glaciären därmed skulle vara södervänd.
Jag gissar på glaciären rakt väster om Gorsačohka 1554.
 
Oj, då. Då måste jag hitta en bild.

Jag har inte så mycket svåra bilder att gissa. Och det här är kanske för lätt.

Men vart är vandrarna på väg:
 

Bilagor

  • fjällbild.jpg
    fjällbild.jpg
    39.3 KB · Visningar: 447
Nästa bild är från 1981 under en paddeltur med barnen. Vad heter berget?
 

Bilagor

  • Rapadeltat1981_0041.jpg
    Rapadeltat1981_0041.jpg
    49.5 KB · Visningar: 346
Tjahkkelij sett nerifrån Rapadalen någonstans i närheten av Nammásj?

Visst är det så.
Det var en lätt vandring från Sitoälvsbron till Laidaure med kanoten på en kanotvagn. Rapadeltat har många spännande vindlingar att utforska. Barnen tyckte att det var trevligt också bortsett från alla myggbett.
 
Visst är det så.
Det var en lätt vandring från Sitoälvsbron till Laidaure med kanoten på en kanotvagn. Rapadeltat har många spännande vindlingar att utforska. Barnen tyckte att det var trevligt också bortsett från alla myggbett.

Ja det låter ju som en fin kanottur!

Då provar jag med detta kanske något udda motiv... Vad ser vi och var befann sig fotografen (undertecknad) vid fototillfället?

/Tobbe
 

Bilagor

  • 075_liten.jpg
    075_liten.jpg
    127.1 KB · Visningar: 314
Sitter du i en helikopter eller håller du ut kameran med en stång eller stav? Nedanstående bild är vad jag vågade mig på från toppen av Skierfe i somras. Någon annan får gärna lägga ut en bild nu för jag kommer att vara borta ett par dagar nu.
 

Bilagor

  • IMG_0138v2.jpg
    IMG_0138v2.jpg
    79.1 KB · Visningar: 303
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar