Gissa position

Hej!
Ok, här kommer en ny bild. Denna gång utan telemarkssvängar. häpp / Filiokus
Jag gissar på Tjågnåris.

Och sen kollar vi hur det är med Simultanförmågan... klarar ni av två bildfrågor paralellt?
Var är denna "mycket gamla" (1974) vinterbild tagen? (inscannat dia)

quiz35.jpg

Lycka till!
///Claes
 
Jag gissar på Tjågnåris.

Och sen kollar vi hur det är med Simultanförmågan... klarar ni av två bildfrågor paralellt?

Lycka till!
///Claes

Nix, det är inte Tjågnåris, eller "Chuck Norris" som jag brukar säga. Men det är riktigt att vi lämnat Kebnekaisefjällen.

Och snygg kapning av bildfrågan, förresten! ;) Men jag har tyvärr ingen susning om vad vi ser på ditt foto, så jag återgår till att bevaka gissningarna på min egen bild.

häpp / Filiokus
 
Visst är det Sjöstugan vid Grövelsjön

bilden #2677 påminner rätt mycket om Sjöstugan på den svenska sidan av Grövelsjön. Thure
Rackarns vad fort du tog den... 18 minuter. Hade hoppats att den här gamla vy skulle erbjuda lite svårighet i alla fall... men icke.. visst är det vid Sjöstugan. Jag och några till gör oss beredda att skidtolka efter vesslan som står nere på isen. Den drog oss över sjön och upp på berssidan (vet inte om vi var inne i Norge men jag tror det). Sedan fick vi ta oss hem för egen maskin. (pust... på slalomskider i lössnö över sjön)
Snyggt jobbat! ///Claes
 
Lite knepig

bild Filiokus #2676. Nu när det gått lite tid så börjar jag gissa så att du kan ge lite mera vinkar. Känns som högfjäll och sannolikt Lappland.

Eftersom det inte är Kebnekaisefjällen tror jag att det skulle kunna vara från Sarek. Pårte?

Thure
 
bild Filiokus #2676. Nu när det gått lite tid så börjar jag gissa så att du kan ge lite mera vinkar. Känns som högfjäll och sannolikt Lappland.

Eftersom det inte är Kebnekaisefjällen tror jag att det skulle kunna vara från Sarek. Pårte?

Thure

Nu börjar det brännas. Till och med rätt massiv, men inte riktigt rätt topp.

häpp / Filiokus
 
Lullihatjåkka eller Tvillingryggen?

Thure

Hej!

:) Samma som innan. Det är rätt massiv men inte rätt topp. Nu finns det inte så många kvar att gissa på. Ett litet tips är att spana in haket i bildens vänsterkant. Då borde det gå att luska ut både vilket berg som ses samt varifrån bilden är tagen.

häpp / Filiokus
 
Kåtokkaskatjåkkå?

Stämmer möjligen men det var svårt att hitta nåt som stämmer med hjälp av surfning på www.gis.lst.se

Kanske får återkomma efter att ha tittat på papperskaror om inte nån annan hinner före.

Thure
 
Nej, inte heller Kåtokaskatjåkkå.

Luska vidare lite om haket jag nämnde. Det ska synas ganska bra på ett visst vykort.

/ F
 
Hej!

Nu lägger jag upp för en straffspark i öppet mål och ger en bild till fast nu med lite fler ledtrådar i. Nu borde det gå på ca 18 minuter att få rätt svar...

häpp / F
 

Bilagor

  • S6301130.jpg
    S6301130.jpg
    37 KB · Visningar: 281
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg