Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Nej. Nu har vi kommit för långt söderut. Vi ska högre upp, och längre norrut. En ny bild, som visar lite mer av området, i samma fotoriktning som bild nr 2.Rogen..?
Bilagor
Tänndalen/Ramundberget?
Helt rätt!Fel svar tyvärr. Vi ska sydväst från Oviksfjällen. Jag tror för övrigt att bilden du lade upp kom från Sonfjället
Inte helt rätt, men tillräckligt nära för att jag inte ska vilja vara för petig, men kanske är jag för snäll?Nånstans vid stentjärnarna, med utsikt mot Dunsjöfjället/Lundörrsfjälllen.
Kanske här nånstans:
Min Karta
Här var bilden tagen.
Varsågod. Nästa bild.
Senast ändrad:
Whohoo!
Var hittar vi denna medfarna fjällbjörk?
Var hittar vi denna medfarna fjällbjörk?
Det är alldeles rätt! Den är belägen vid den Kungliga jaktklubbens stuga, som tyvärr står och förfaller vad det ser ut som. Nästa bild!Hmm. Påminner mig om issjödalen i Anarisfjällen i Jämtland.
/ Stefan
Vild gissning: https://minkarta.lantmateriet.se/pl...23&z=10&mapprofile=karta&layers=[["3"],["1"]]Jo den stugan har sett ganska övergiven ut ända sedan jag skidade förbi där för första gången för runt 50 år sedan
Nästa bild: Var hittar med den här lilla tjärnen?
/ Stefan
Visa bilaga 45225
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg