Gissa position

Hmmm, om jag antar att det är Åreskutan vi ser i bakgrunden på andra bilden så borde du vara uppe på Getvalen, vilket skulle stämma överens med din senaste ledtråd.

Så jag får väl gissa att du är där, även om det ska vara två ungefär lika stora tjärnar mellan Getvalen och toppen 1272 enligt kartan, men på bilden ser den närmaste tjärnen klart större ut....

/ Stefan

Det var visst klurigt det här, för ingen har ännu hittat fram. Jag betvivlar att särskilt många besökt just den här tjärnen, eller toppen heller för den delen trots närheten till leden (som i tjärnens fall endast är ett par hundra meter).

Åreskutan syns inte i andra bilden, men däremot i denna som är tagen åt andra hållet från toppen jämfört med just den andra bilden:
gp262c.jpg

Aha, jo den vyn känner man ju igen. Bilden är alltså tagen från söder, och lägger jag ihop alla ledtrådarna så borde du vara uppe på Kraapa på senaste bilden.

Och den lilla tjärnen ligger ett par hundra meter från leden till Anarisstugan. Där var jag senast 1978, så det är inte så konstigt att minnet är lite rostigt 😉

/ Stefan

Aha, jo den vyn känner man ju igen. Bilden är alltså tagen från söder, och lägger jag ihop alla ledtrådarna så borde du vara uppe på Kraapa på senaste bilden.

Och den lilla tjärnen ligger ett par hundra meter från leden till Anarisstugan. Där var jag senast 1978, så det är inte så konstigt att minnet är lite rostigt 😉

/ Stefan

Nu blev det rätt!

Då är frågan var tältet står....är för övrigt den största snömur jag byggt hittills. Blåste som tusan och var helt perfekt skare att göra block av....ganska häftigt att sitta där bakom i näst intill perfekt lä med vinden ylande ovanför huvudet :)
Bildfraga_utsidan1.JPG

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg