Gissa position

Jo, jag har vandrat genom den, men då var det så mycket snö at vi såg inte den där tjärnen alls. Vädret var inte fint förresten, bara dimma. Vi besteg Nijak också, såg ingenting, förstås. Nästa bild vad heter den lilla sjön uppe på fjället?
IMG_5968.JPG
 
Helt korrekt! Bra jobbat.
Vistasdalen är nedanför i synfältet, så bilden är tagen mot sydväst och man skymtar Östra Bossosglaciären.
Vi började dagen lite efter Mårmastugan, istället för att vandra över Mårmapasset vek vi av västerut högst upp på passet mot Vassachokka, besteg namnlösa toppen 1944 (sagolik utsikt), fortsatte västerut över passagen mot topp 1706 och därefter ned mot sjön i bilden ovan. Tanken var att bestiga Bogichokka men vissa i sällskapet var lite slitna så vi tog oss ned i Moskkumoarhma direkt från sjön. Denna nedfart rekommenderas EJ, utan jag inbillar mig nedfarten från Bogichokka (mot nordväst till slutet av Moskkumoarhma hade varit betydligt säkrare). En fantastisk tältplats väntade oss i slutet av Moskkumoarhma. Rekommenderar verkligen denna tur, även om den är ganska tuff fysisk.

Position

Nästa bild!
 
Jag var själv på 1944 m toppen i somras, tur och retur från Vassajavri, fina vyer var det. Tror att det är brant ner från Bogicohkka till nordväst också, men du kanske såg den vägen från nära och vet bättre. Det är tufft med branta och steniga sluttningar där.
Nästa bild, vad heter sjön här?
IMG_6062.JPG
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar