Gissa position

Hej!

Det ser ut som ändmoränvallar där uppe i bild, och sådana finns det några att välja mellan. Men för att starta med någon slags gissning höftar jag till med att du står i Stuor Reiddavagge och fotar upp mot glaciären nedanför Tjäktjatjåkka.

/ F
 
Hej!

Det ser ut som ändmoränvallar där uppe i bild, och sådana finns det några att välja mellan. Men för att starta med någon slags gissning höftar jag till med att du står i Stuor Reiddavagge och fotar upp mot glaciären nedanför Tjäktjatjåkka.

/ F
Fel gissning.

Det är inte vid någon glaciär just här, eller, den glaciär som finns ligger 1 km längre upp och in i en gryta som inte syns härifrån. Dalgången mot glaciären till är inte ett vanligt färdstråk eftersom man inte kan ta sig fram där utan glaciärvandring plus att det är rätt brant. Passagen väster om den här formationen är däremot ett vanligt färdstråk. Antagligen har flera av er tagit liknande foton.
 
Jag känner inte igen den eftersom jag aldrig vari här men fotot kan vara taget nedanför Storglaciären på Sylarna. i Slottsdalen.Toppbestigningen sker från norska sidan tror jag.
 
Men snälla, någon måste se var det är!

När jag gick där så tänkte jag specifikt "wow, det här ser unikt ut men ändå lite småklurigt, alla som har gått här måste ju ha fotat det även om de glömt det, bäst jag tar en bild till Gissa position för det är ju perfekt". Klick!

Kom igen nu Sarekvandrare! In och kolla i mapparna vad ni har för bortglömda bilder på stenhögar mellan berg. Ni är på väg och vandrar uppåt och vänstertill i bild.

Gissarr.jpg
 
Kan inte påstå att det ser bekant ut, men jag får gissa på att du är på väg upp i Nijakvagge. Stämmer i alla fall ganska bra med ledtrådarna tycker jag :)

/ Stefan
 
Men snälla, någon måste se var det är!

När jag gick där så tänkte jag specifikt "wow, det här ser unikt ut men ändå lite småklurigt, alla som har gått här måste ju ha fotat det även om de glömt det, bäst jag tar en bild till Gissa position för det är ju perfekt". Klick!

Kom igen nu Sarekvandrare! In och kolla i mapparna vad ni har för bortglömda bilder på stenhögar mellan berg. Ni är på väg och vandrar uppåt och vänstertill i bild.

Visa bilaga 45182
Ser ut som att vi är på väg upp till Snávvávágge och i så fall har vi Låddebákte till vänster bland molnen. Gissar att din första bild visar branten till höger om andra bilden, dvs den framför sjön i Snávvávágge som ligger på 1074 möh.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar