Gissa position

En knapp mil härifrån återfinns en populär angöringspunkt för motoriserad transport, vilken i sin tur ligger nära ett ännu mer populärt besöksmål.
 
En knapp mil härifrån återfinns en populär angöringspunkt för motoriserad transport, vilken i sin tur ligger nära ett ännu mer populärt besöksmål.
Ledtrådarna bara förstärkte min magkänsla att det var uppe längst i norr, men jag kom inte på någon sjö som passade formmässigt. Men nu klickade det: Lahkonjoaskejavrrit mellan Pältsastugan och Treriksröset/Golddaluokta är det väl?
 
Ledtrådarna bara förstärkte min magkänsla att det var uppe längst i norr, men jag kom inte på någon sjö som passade formmässigt. Men nu klickade det: Lahkonjoaskejavrrit mellan Pältsastugan och Treriksröset/Golddaluokta är det väl?

Det är det. Ledtrådarna syftar därmed på, i tur och ordning: Nordkalottleden, gröna/vita-bandare, Golddaluokta (Mallabåten) och Treriksröset.
 
Till skillnad från förra gåtan är det oledat som gäller här, även om det inte är mer än en halvmil bort från både väg och led.
 
Vänder jag mig åt höger ser jag en dipp där en namngiven dal går ner, och bortom det kanske lite civilisation?
 

Bilagor

  • gpmw505.jpg
    gpmw505.jpg
    4.6 MB · Visningar: 87
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar