ipg289h; sa:tainio; sa:Den cyklade jag på ner till afrika utan några ovanliga problem vad jag vill minnas..till ett pris av 1990kr vill jag tillägga.
Imponerande, mitt framhjul är dyrare
Vad det några problem du inte vill minnas?
Berätta mer.
Per
[Ändrat av ipg289h 2005-03-30 kl 00:05]
Jo visst! Speciellt de man själv lyckades tillföra cykeln på diverse fåniga sätt. Jag kan väl dra mig till minnes en gång då jag skulle byta bakdäcket. Eftersom jag tvunget hade gått till fots två dagar i stekande hetta var jag lätt värmeslagen när det väl kom till skott att ta av däcket. En sund tanke på att använda däckavtagnings-pinnar fanns tyvärr inte. Så istället använde jag hjulets ekrar som motspjärn, dvs jag stod på ekrarna och drog i däcket
Efter det jag fick gå och leta efter nya ekrar som ni kanske kan lista ut, men det är en annan historia
Utöver det så tog vevlagret en massa stryck då jag ideligen trampar ner pedaler i trottoarkanter och stenar (det får för de oinvigda en kuslig effekt där cykel och ekipage slungas ut en halvmeter). Lite störningar fanns i lagret efter en rejäl smäll men annars så rullade den på precis som alla andra cyklar.
Om jag får återknyta till tråden så är helt klart en bra ide att kunna bära vatten på cykeln. Ett par extra liter vatten avgör ju om man spontant kan slå läger någonstans där det inte råkar finns vatten.
/Jimmy